„Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт" организира излет в подкрепа на столичната градска железница и за спасението на Железопътните превози в България.
Събитието следва част от маршрута на почти изцяло демонтираната Софийска околовръстна ж.п. линия.
Срещата на участниците бе тази сутрин на Централна гара в София, откъдето участниците се придвижиха до гара Подуяне. От там тръгна и същинският излет по линията към гара Пионер и Хладилника, частично демонтирана през 2011г. Припомняме, от ВМРО организираха няколко протестни акции срещу премахването на линията, дори представиха на управляващите свой проект за нейното спасяване.
Излетът продължи по демонтираната линия до кв. Хладилника и беше съпътстван с дискусии по проблемите на градоустройството и транспорта.
Целта на инициативата е да покаже, че градската железница може да се използва с успех, както това се случва в много европейски държави и да подобри значително трафикът между Аерогара София, Централна гара и кварталите Слатина, Редута, Изток, Дианабад и кв. Хладилника.
Чрез нея биха могли да се решат нововъзникналите проблеми със задръстванията при концерти или спортни събития в зала Арена Армеец, тъй като линията минава на метри от залата и биха могли да се направят спирки в двете посоки.
Освен това чрез нея ще се намали шумът и замърсяването. Друга част от линията е все още съществуваща, но незнайно защо не се ползва. Захарна Фабрика - Красна поляна, а частта до Руски паметник е демонтирана, но може да се възстанови, посочват още организаторите.
Steffen
на 04.06.2012 в 07:45:52 #6Няма индустрия няма нужда и от товарни превози.А за демонтирането на товарно-превозните железници ,безвъзмездно от ЕС ще получим ли поне 2-3 магарета от кумова срама ?
павиан
на 03.06.2012 в 23:04:11 #5Каква околовръстна ОКОЛОМРЪСНА ЖП линия?!Правим метро като слънце!!!
Panther
на 03.06.2012 в 22:11:13 #4Релсите към гара Пионер бяха демонтирани преди няколко месеца по нареждане на малоумните гербаджии.
Miki
на 03.06.2012 в 19:12:26 #3Идеята не е нова но нито една власт не се нае да я осъществи. Смятам, че вложенията няма да са големи, още повече че голяма част от трасето за щастие все още съществува. Не знам дали все още не минават по нея товарни композиции до гара Пионер, та дори до винзавода и хлебозавода на кв. Хладилника. Май вече няма да е възможно, но може да се помисли и за затваряне на пръстена, какъвто представляваше бившата вече околовръстна линия.
Зъболекаръ
на 03.06.2012 в 19:07:44 #2А бе тези идиоти друга работа нямат ли си? Тази "железница" е еднорелсова и нищо не може да се пусне да минава там. Да се разкарва и на нейно място да се направи велоалея....
griffin
на 03.06.2012 в 15:27:44 #1грешни са цифрите, а за пешеходецо слонски в гъзо няма да го бъде и точка въпроса за мен е приключил, а изпълненията ви инспирирани от гоце ще ви костват главите.