15-ина активисти на ВМРО, „придружени" от около 8 униформени, се събраха на мирен протест срещу плановете за демонтирането на железопътната линия към гара „Пионер."

Освен националния трибагреник, те издигнаха и плакати: „3 пъти мисли и не режи", „Направете нещо ново, не унищожавайте направеното" и „Премахване? Измислете нещо по-добро!"

Общинският съветник и зам.-председател на ВМРО Ангел Джамбазки показа върху голяма карта на София трасето на линията и предложи то да бъде запазено, за да могат участъци от него да се ползват за вътрешноградски релсов транспорт.

Според него линията спокойно може да свързва метростанцията при „Хладилника" с автогара „Юг" в квартал „Изгрев", както и новата спортна зала с метрото и с гара „Подуене".

Тази линия може да се използва за широк трамвай, вместо да се мислят глупости като поставянето на светофар на кръговото кръстовище на 4-ти километър, което е истинско безумие, подчерта Джамбазки.

По думите му решението за демонтажа на линията, който вече е започнал, е плод на чисто емоционалната реакция на премиера Борисов, който „просто е минал покрай новата спортна зала и е казал типично в негов стил - махайте я тая линия."

Джамбазки се усъмни, че зад тези действия на правителството стоят намеренията да бъдат изпълнени стари планове за строеж от преди няколко години. „Градът е достатъчно застроен, особено в крайните квартали, където пустеят цели комплекси - мъртви градове, за да се застроява и тази част от парка", заяви още той.

Войводата изтъкна и предимствата на релсовия транспорт - той е най-евтиния, най-чистия и най-изплащаемия транспорт.

Джамбазки допълни, че е разговарял по тази тема с главния архитект на София Петър Диков, който го е уверил, че по-голямата част от тази линия ще бъде използвана за трамваи. „Докато не го видим, няма да повярваме", категоричен бе зам.-председателят на ВМРО.

Той настоява тази част от София да стане публична общинска собственост и да не се променя и продава.

По думите му според плановете на общината една част от тази линия ще се използва за трамвай, друга ще се „превърне" в улица, ще има и велоалеи. Според него изграждането на велоалеи също е неправилно: „Ще се получи като в „Младост", където вече има такива - бутат са тротоари, кошчета, но това само създава предпоставки велосипедистите да карат в същото поле, където се разхождат бабите и вече са на лице конфликти между двете страни."

От ВМРО имат свое предложение как да бъде използвана тази линия. Те разполагат с изготвен проект, който предлага тази линия да бъде използвана за интегриран градски трамвай.

Войводите са категорични, че трябва да се сложи край на „строителните безумства в София."