В района на тунел „Витиня" няма видеокамери, чиито видеозаписи могат да бъдат използвани за установяване на причините за вчерашната зверска катастрофа с 51 коли.

Този факт призна началникът на отдел "Пътна полиция" комисар Бойко Рановски в студиото на БНТ.

По първоначални данни несъобразена скорост е причината за верижната катастрофа на „Хемус". Все още разследващите не могат да посочат точната причина за верижната катастрофа, която отне живота на трима души и рани 13, сред които бременна жена и дете. От тази сутрин движението по "Хемус" е възстановено. Образувано е досъдебно производство.

Бойко Рановски обясни, че тунел „Витиня" е с дължина 1100 метра, което го прави най-дългия в България.
Тунелът не е прав, а има две криви - лява и дясна. В самия тунел има и спускане. „Движението в него с несъобразена скорост крие много рисковe, дори и да няма други превозни средства", коментира още той.

Големият въпрос, който се налага в момента, е дали е имало разлято масло или други нефтопродукти по настилката на тунела преди първоначалния сблъсък. Такова твърдение отправиха някой от участниците в катастрофата.

От МВР опровергаха тези твърдения, като заявиха, че действително има разлети вещества, но те са следствие на самата катастрофа. Рановски нито отрече, нито потвърди теориите, като посочи, че за тази цел има разследващи органи.

От своя страна комисар Алекси Стратиев поясни пред БНР, че в такъв дълъг тунел, при експлоатация се натрупва количество мръсотия, която, при овлажняване действително създава много неприятна ситуация-намалява сцеплението на пътя.

Според него това е една обективна причина, автомобилите да са имали проблем със спирането.

Алекси Стратиев беше категоричен, че е нужно да се сложи автоматизирана система, която при задръствания или при спиране на движението в тунела да сигнализира на входа, за да не влизат други превозни средства.