Шефовете на германската авикомпания "Луфтханза" обявиха, че помощник-пилотът, заподозрян, че нарочно е разбил самолета на нискотарифното подразделение на "Луфтханза" - Germanwings, е прекъснал своето обучение като пилот преди шест години, взимайки си почивка, но е преминал всички необходими проверки и изпити, за да лети.

Вторият пилот, Андреас Любиц, е прекъснал своето обучение за няколко месеца, но изпълнителният директор на "Луфтханза" Карстен Шпор заяви, че това не било необичайно, подчертавайки, че авиокомпанията подбира своите пилоти „много, много внимателно" и ги подлага на психологическо проучване и проверка.

Независимо от вашите правила за безопасност, без значение колко високо си поставил летвата, а ние имаме изключително високи стандарти, няма начин да се предотврати подобно развитие на нещата", заяви Шпор.

"Луфтханза" ще работи с властите и опитни пилоти, за да преразгледа своите процедури за обучение и проверка на своите екипажи.

„Ние имаме пълно доверие в този процес на обучение, който е изпробван и тестван в продължение на десетилетия, но ние ще видим какво можем да направим по-добре с подбора и обучението", изтъкна още Карстен Шпор.

Той посочи, че "Луфтханза" ще обсъди това с експерти от компанията, както и с външни специалисти.

Изпълнителният директор на германската авиокомпания коментира още, че разкритията на разследващите за действията на втория пилот, предизвикал катастрофата на самолета във френските Алпи, са невъобразими, шокиращи и са ги оставили безмълвни. По думите му, това е най-ужасното събитие в историята на "Луфтханза".

Карстен Шпор потвърди, че Андреас Любиц е отказал достъп на капитана да влезе в кокпита, за да предприеме фаталното приземяване на самолета. Любиц е натиснал бутона "заключено", когато капитанът е искал да се върне в пилотската кабина.

Самолетът разполага с два кода за достъп през вратата. Единият е нормален, а вторият - авариен, ако отвътре няма отклик на заявката за влизане.

"Има един супер код, който може да бъде въведен. Ако на него няма отговор, вратата се отваря електрически. Но това може да бъде предотвратено, ако лицето в пилотската кабина е натиснало копчето "заключено", когато звънецът звъни", каза Карстен Шпор.

"Или капитанът не е въвел супер кода, което не можем да си представим, или той го е въвел, но вратата е била блокирана отвътре", подчерта шефът на "Луфтханза".