Комисията за защита на конкуренцията наложи глоба от 551 549,78 лв. на „Данте Интернешънъл" СА („Dante International" SA). Тя представлява 4 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г. Санкцията е наложена заради нарушение по чл. 32, ал. 1 във вр. с чл. 33 от ЗЗК от страна на „Данте Интернешънъл" СА Румъния, във връзка с провеждането на рекламна кампания „Черен петък" (Black Friday) , съобщават от комисията.
Ще обжалваме санкцията на КЗК, категорични от eMAG
Със същото решение Комисията установи и извършено нарушение от дружеството по чл. 36, ал. 2 от ЗЗК във връзка с провеждането на рекламна кампания „1+1 гратис Tassimo" и наложи имуществена санкция на „Данте Интернешънъл" СА в размер на 206 831,17 лв., представляваща 1,5 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г.
Производството е образувано по повод постъпил сигнал от потребители относно прилагането на недобросъвестни търговски практики от страна на „Данте Интернешънъл" СА при провеждането на рекламна кампания „Черен петък" и „Една година emag.bg", както и рекламната кампания, установена в хода на предварителното проучване, предприето от Комисията във връзка с постъпилия сигнал, „1+1 гратис Tassimo".
По отношение на рекламната кампания „Черен петък" Комисията установява, че поведението на ответното дружество не съответства на добросъвестната търговска практика във връзка с определянето на цените и прилагането на отстъпки за промоционалните продукти при провеждане на рекламни и промоционални кампании като процесната „Черен петък". В този смисъл рекламните послания „Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината" и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината" като част от кампанията „Черен петък" имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите.
По отношение на рекламна кампания „1+1 гратис Таssimo" Комисията установява, че в периода 20-24.03.2014 г. „Данте Интернешънъл" СА предлага на клиента при закупуване на една кафемашина да получи втора кафемашина от същия вид „безплатно", което по същество представлява предлагане на потребителя на добавка (втора кафемашина - по-евтината), която е извън позволените от закона и практиката на КЗК размери. Това е в противоречие с добросъвестната търговска практика, тъй като чрез предлагане на атрактивни добавки над позволените размери на практика се извършва нарушение, което е в състояние да увреди конкурентната среда.
psp_11
на 29.11.2014 в 09:38:21 #12Чл. 32. (1) Забраняват се заблуждаващата реклама, както и неразрешената сравнителна реклама. (2) Рекламодателят и рекламната агенция, изготвила рекламата, носят отговорност за заблуждаваща и за неразрешена сравнителна реклама. Чл. 33. (1) Заблуждаваща е всяка реклама, която по какъвто и да е начин, включително по начина на нейното представяне, подвежда или може да подведе лицата, до които е адресирана или достига, и поради това може да повлияе на тяхното икономическо поведение или по тези причини нанася или може да нанесе вреди на конкурент. (2) При определянето на рекламата като заблуждаваща се взимат предвид и: 1. характеристиките на стоките и услугите, като: наличност, вид, изработка, състав, начин и дата на производство на стоките или изпълнение на услугите, годност за употреба, начини за употреба, количество, географски и търговски произход, резултати, които могат да се очакват от тяхната употреба, резултати и съществени характеристики от изпитванията или извършените проби върху стоките или услугите; 2. цената или начинът на формирането й и условията за доставка на стоките и изпълнение на услугите; 3. данни за рекламодателя или рекламиращия, като: име или фирма, адрес или седалище, адрес на управление, имущество, права върху индустриална и интелектуална собственост, получени награди или отличия. Чл. 36. (2) Забранява се предлагането или даването на добавка към продаваната стока или услуга безвъзмездно или срещу привидна цена на друга стока или услуга, с изключение на: рекламни предмети с незначителна стойност и с ясно посочване на рекламиращото предприятие; предмети или услуги, които според търговската практика са принадлежност към продаваната стока или извършваната услуга; стоки или услуги като отбив при продажба в по-големи количества. ---- Принципа вземаш 3 плащаш 2 е забранен в България, но е разрешен в Европа. В САЩ този принцип може да достигне съотношение 2 към 7.. По този закон трябва да се забранят Outlet и магазини с тотална разпродажба.. - където има залежала стока..
mind
на 29.11.2014 в 08:57:57 #11ЕМАГ е единствения коректен онлайн магазин в България. И са единствените, които правят реални намаления. Явно на монополистите това никак не им харесва!!!
IstinaTa
на 29.11.2014 в 00:29:05 #10еМАГ е най-добрият интернет магазин в България и единствената свястна компания, която реално прави нещо. Дано не загубят от тази черна мазилка срещу тях.
трън
на 28.11.2014 в 15:22:07 #9А Техномаркет бяха пусна 42 инчови телевизори по 350 лева, дето като идеш на място се оказва, че са 42 сантиметрови
Uzunov
на 28.11.2014 в 14:57:27 #8За бога братя не купувайте Това което правят тези не се и доближава до Black Friday! Пък и плюс това преди малко разгледах сайта на Техномаркет където днес и те имат промоции и определено мога да кажа че там има много по изгодни оферти
Kongon
на 28.11.2014 в 14:42:29 #7Само боклуци, реплики и куци лаптопи с орязани процесори от типа N (Atom) и Celeron-и
русофоб
на 28.11.2014 в 13:43:17 #6Много правилно. Ако иде на сайта им човек може да се чуди половин час къде изобщо има промоция, като ли от типа "черен петък" У нас всеки счита, че има право да лъже и заблувдава потребителя както си иска и това не е наказуемо. Много търговци са дори толкова прости, че не знаят че има зкони против това. А клиентите трябва да се оплакват по-често на КЗК и КЗП и всичко ще дойде на мястотото си по-бързо.
agent_orange
на 28.11.2014 в 13:43:09 #5alex_z | 28.11.2014 12:54 браво ---------------------- Браво!? И какво му е "браво"-то. Прочетете още веднъж ама много внимателно защо са били глобени и се замислете с тази глоба чии интереси защитават. Определено не на потребителите. Има си и добра страна - няма лоша реклама са казали хората. Още трябва да ги гонят, още скандали и глоби, съдебни спорове и т.н. трябва да има. Навсякъде трябва само това да се чува eMAG eMAG eMAG eMAG. До степен такава, че това да се превърне в обичаен поздрав и дори 80-годишната ти баба да знае какво е eMAG.
John Bond
на 28.11.2014 в 13:27:39 #4garvanat | 28.11.2014 13:14 Един да прави промоции в БГ и те ще го изгонят от пазара техномаркет и полис да продават на свобода.... ............................................... Не съм пазарувал от тях, няма и да го направя! Но, за горното си абсолютно прав! И после се чудим защо всички бягат от БГ!
Negru tigani
на 28.11.2014 в 13:26:58 #3Хехе. Ами кампанията на метро, купи една вземи две? Айде да не показвам печатаните каталози. Май някой много се е стреснал от еМаг.
garvanat
на 28.11.2014 в 13:14:18 #2Един да прави промоции в БГ и те ще го изгонят от пазара техномаркет и полис да продават на свобода....
alex_z
на 28.11.2014 в 12:54:03 #1браво