Авиокомпания Asiana Airlines, чиито самолет падна при приземяване на летището на Сан Франциско, излезе днес с изявление, в което се казва, че пилотът Ли Канг Коок е имал само 43 летателни часа на Боинг 777 към момента на катастрофата, съобщи Ройтерс.
Помощник-пилотът Ли Джеонг Мин, който е помагал при приземяването обаче е имал 3220 летателни часа опит на същия модел.
Освен това от Asiana поясниха, че въпреки че Коок за първи път е приземявал този модел летателен апарат на летището в Сан Франциско, той е приземявал успешно други самолети на авиокомпанията, включително и Боинг 747 успешно на същото летище.
Директорът на Националното бюро за транспортна сигурност на САЩ Дебора Херсман каза, че самолетът не е дал никакви признаци на проблеми до последните 7 секунди на полета. Контролната кула на летището също не е получавала известие за каквито и да било нередности с апарата преди финалния заход. Тя допълни че все още не е ясно дали причината е била пилотска грешка или дефект в самия самолет.
Свидетели на приземяването на Боинга, цитирани от Ройтерс, казаха че самолетът е летял прекалено ниско до земята по време на захода.
Припомняме, опашката на самолета се удари в пистата при опита на пилотите да приземят самолета, което доведе до смъртта на двама души и раняването на повече от 180. На борда на самолета е имало 303 души - 291 пътници и 12-членен екипаж.
pointzero
на 08.07.2013 в 20:27:28 #2вероятно пилотска грешка. самолетът е летял под-глисадата и със скорост, по-ниска от тази за кацана (137 knots - 254 km/h) Това е довело до траектория, при която колесника удря зашитна стена (sea wall) и от там катастрофата. Летищната система за подпомагане кацането на самолети при лоши условия е била изключена (за ремонти), но тя не е и ососбено важна при хибаво и ясно време. Пилотът обаче е имал 43 часа полетно време на 777. Имало е и друг, по-опитне пилот, но защо тези грешки са допуснати ще разбере следствието. Пътници твърдят , че 2 секунди преди удара, пилотите са опитали да отменят кацането (с форсиране на двигателите), но явно е било късно.
Минувач
на 08.07.2013 в 16:58:47 #1Нашите военни пилоти имат подобен нальот през годината.