Самолет Боинг 777 се разби при кацане на летището в Сан Франциско снощи. Според данните на авиослужбите самолетът е кацал аварийно.
Двама души загинаха и 181 са ранени, след като самолетът се подпали.
Междувременно стана ясно, че всичките 307 души на борда на самолета са открити и „отчетени". „Всички са преброени", коментира пред медиите кметът на града Ед Лий.
На борда на самолета е имало 303 души - 291 пътници и 12-членен екипаж.
Последната информация на транспортното министерство на Южна Корея сочи, че опашката на самолета, собственост на „Азиана еърлайнс", е ударила пистата преди машината да се разбие на международното летище на Сан Франциско.
„Опашката на пристигащия от Азия самолет ударила пистата и самолетът излязъл от пистата", се казва в съобщението. Ведомството изпраща четиричленен екип да разследва мястото на инцидента.
След инцидента летището бе затворено, а полетите пренасочени към Оукланд.
Изпълнителният вицепрезидент на южнокорейската компания „Самсунг" Дейвид Юн също е бил на борда на пътническия самолет. Главният оперативен директор на „Фейсбук" Шерил Сандбърг, която също е трябвало да бъде на борда на самолета, но в последния момент е променила плановете си, съобщава, че Юн не е пострадал и се „чувства превъзходно".
Самият Юн благодари в „Туитър" на своите подчинени за безпокойството по повод на случилото се с него.
Това е първият инцидент с фатален изход за пътници на „Азиана еърлайнс" от юни 1993 година насам, когато „Боинг 737" се разбора в планина в Южна Корея и загиват 68 души.
pointzero
на 08.07.2013 в 20:22:03 #9всъщност, чисто пилотска грешка. самолетът е летял под-глисадата и със скорост, по-ниска от тази за кацана (137 knots - 254 km/h) Това е довело до траектория, при която колесника удря зашитна стена (sea wall) и от там катастрофата. Летищната система за подпомагане кацането на самолети при лоши условия е била изключена (за ремонти), но тя не е и ососбено важна при хибаво и ясно време. Пилотът обаче е имал 43 часа полетно време на 777. Имало е и друг, по-опитне пилот, но защо тези грешки са допуснати ще разбере следствието. Пътници твърдят , че 2 секунди преди удара, пилотите са опитали да отменят кацането (с форсиране на двигателите), но явно е било късно.
ъ-ъ
на 08.07.2013 в 10:17:30 #8"Това е първият инцидент с фатален изход за пътници на „Азиана еърлайнс" от юни 1993 година насам, когато „Боинг 737" се разбора в планина в Южна Корея и загиват 68 души." ============================ голям разБОР сие направил тоз 737. ех журналя нюзаджии....
ъ-ъ
на 08.07.2013 в 10:15:18 #7Междувременно стана ясно, че всичките 307 души на борда на самолета са открити и „отчетени". „Всички са преброени", коментира пред медиите кметът на града Ед Лий. На борда на самолета е имало 303 души - 291 пътници и 12-членен екипаж. ==================================================== ето на това му се казва информация от некадърници за малоумници. 291 пътници и 12 екипаж прави 303 души. Обаче на борда имало всичко на всичко 307. Та кои са тези 4 допълнителни, дето нито са пътници, нито са екипаж? нюза са връо на журналящината. огледало на галимацията в БГ.
Съветски бетон
на 07.07.2013 в 19:24:09 #6моряк-Варна | 07.07.2013 08:18 Южнокорейски самолет се е разбил в Сан Франсиско ....! Не, не! Не може да бъде! Сигурно е севернокорейски и се е разбил във Владивосток ... Чакаме становищата на Цанадеца, Неукия, Рут и мъжа му.А МАЙОРА вече търси в "Гугъля" руски алтернативи!
Каталунеца
на 07.07.2013 в 17:07:24 #5Мъдьора сега трескаво разглежда руските новинарски сайтове и ако случайно намери някоя статия за катастрофирали руснаци ще доприпка тука доволно.Нали шизо ,нали псиохо якорудски !
RSA
на 07.07.2013 в 11:42:36 #4Нюза просто къртят. И така какво разбрахме от статията? 1. Боинг 777 се разби.. значи се е разбил най новият в единствен екзимпляр супер самолет. 2. след като самолетът се подпали. Не разбрах разби се или подпали? 3. опашката на самолета, собственост на „Азиана еърлайнс", е ударила пистата. просто кърти мивки 4. „Боинг 737" се разбора в планина Южна Корея
Deo
на 07.07.2013 в 11:20:45 #3http://wandr.me/Audio/AAR214-KSFO-Crash.mp3 Ето комуникацията м/у Азиана 214 и РП-то. В нея се чува, че има извънредна ситуация още преди кацането.
posredstven
на 07.07.2013 в 10:41:30 #2Draganov | 07.07.2013 09:07 това че е ударил опашката не изключва конструктивен и технологичен проблем а краварите почти винаги обвиняват пилотите особено когато пилотите са загинали ..
Draganov
на 07.07.2013 в 10:07:08 #1Четете статията преди да пишете! Самолетът е ударил опашката при кацане, което говори за най-вероятна пилотска грешка (твърде голям ъгъл на атака на крилото). Това не е проблем на Боинг.