По време на пресконференция представител на асоциацията на пилотите в Турция TALPA е съобщил, че има информация, според която Боинг 757 се е приземил на летище Схипхол две минути по-рано.
„Ако такъв е случаят, тогава, тези които трябва да бъдат обвинени са холандските авиодиспечери", е заявил представителят на асоциацията.
Припомняме, Холандия обяви, че поема разследването на случая.
Avenger_
на 28.02.2009 в 12:06:52 #16кво се обаждаш от чифутарника
minimi
на 27.02.2009 в 23:44:59 #15Що тръцкане е било да се предизвика таз турбуленция
pointzero
на 27.02.2009 в 23:13:31 #14бизончо, много филмчета гледаш... радарът, който го споменаваш, е да предупреждава за екстремни условия като урагани, градоносно облаци и т.н. ползва се (както и може да се прочете) от синоптиците един такъв радар не може да засече турбуленция или пък фронт на зона на ниско налягане...още повече ако същата е с размера 20-30 метра при кацане, скоростта е много близка до скоростта на откъсване на потока от крилото ( срив или stall, както му казват) малки отклонения в обтичането могат да доведат до кофти последици....
Sioux
на 27.02.2009 в 23:02:03 #13pointzero, ако си беше направил труда да изгледаш петте части на филмчето, което посочих, нямаше да ме питаш къде съм го прочел. Става въпрос за пулсово-доплеров радар, с който повечето модерни летища са оборудвани като част от метеорологичната им апаратура. http://en.wikipedia.org/wiki/Weather_radar http://en.wikipedia.org/wiki/Pulse-Doppler_radar http://www.asp.ucar.edu/colloquium/1992/notes/part2/chapt2.html А такива са разположени и на борда на последните модели самолети - точно на носа. Това в четвъртата и петата част на филма е обяснено подробно: http://www.youtube.com/watch?v=PSAj6VQ1kuc, http://www.youtube.com/watch?v=ppAQfE3ju04
Anja
на 27.02.2009 в 22:18:04 #12на мнение съм че кюрди са направили някакъв зулум и сега турците това се опитват да прикриват.
pointzero
на 27.02.2009 в 21:36:35 #11навремето, учебните полети се правеха без пътници на борда...
pointzero
на 27.02.2009 в 20:16:10 #10май ще с еокаже вярно, че чиракът е приземявал самолета... ------------------ за това не бях се сетил... но някой медии казаха, че е имало стажант-пилот, други казват, че е нямало... та знае ли човек...
pointzero
на 27.02.2009 в 20:03:27 #9Sioux Регистриран на: 03.08.2007, 17:08 Пуснато на: 27.02.2009, 19:41 По принцип модерните самолети имат специален детектор за такива турбулентни дупки, летищата - също. ------------------ това в коя книга го чете?
Sioux
на 27.02.2009 в 19:41:16 #8По принцип модерните самолети имат специален детектор за такива турбулентни дупки, летищата - също. Нещо подобно се е случило и с Delta Flight 191: http://www.youtube.com/watch?v=iw0_za-R6zE
pointzero
на 27.02.2009 в 18:46:37 #7вортекса от крилото има опасна интензивност до 2-2.5 минути след като е преминала машината. след това затихва в логометрична прогресия. но пък не съм съгласен 757 да причини падане на 737 (и то 800 версия) тук не говорим за "пайпър", все пак.... (както са ни показали нюза на снимката) макар, че, и аз от 2 дни разправям, че вероятната причина е турбуленция или т.нар. въздушна яма....всички действия на пилотите и разкази на свидетели насочват натам...
noctacom
на 27.02.2009 в 18:38:23 #6асоциацията на пилотите в Турция TALPA... ................ Teзи къде учат аеродинамика - в Анадола ли? За причина по-им-проляга "Фата-Моргана" , или "Кьор-му-сун-Табела"
ghostface
на 27.02.2009 в 18:26:15 #5шок....ако го докажат това, ще настане панаир
dexter_morgan
на 27.02.2009 в 17:58:26 #4и на мен ми се струва достиверно уаке да стои 2 минути+ 737 не е някаква малка пуродържачка. май туския пилот нещо се е усрал
mcYotce
на 27.02.2009 в 17:53:43 #3Турбуленция? 2 минути? По-голям самолет... Да, Boeing 757 е по-голям самолет, но и 737 не е "Чесна".
лично мое мнение
на 27.02.2009 в 17:37:19 #2две минути по-рано !!! Ква е тая турболенция, която остава 2 минуте след това ?!!!
onl!ne
на 27.02.2009 в 17:28:28 #1ето това може да е вярното причината за самолетната катастрифа