Стачка няма да има. Това каза след приключването на продължилите няколко часа дебати в депо "Банишора" зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов. 
Той обяви, че е доволен подписаното споразумение.

Според него заплатите на всички работници и персонал от електро- и автотранспорта в столицата ще се увеличат с 200 лева от 1 юни 2007 г.
В това увеличение не се включват разходите за храноден, което ще се реализира според промените в наредбата на Министерския съвет.

Работодателите се ангажират да намалят извънредния труд и да го въведат в рамките на изискванията на Кодекса на труда.
В споразумението е посочено още, че председателят на транспортната комисия ще оттегли предложението си за отдаване на градски линии на частни оператори.

Стачните комитети на шофьорите декларират обаче, че си запазват правото за преминаване към ефективни стачни действия веднага при неизпълнение на поетите ангажиментите.
Тази стачна готовност ще бъде в сила до 15 юли 2007 г.

Беше намерено решение относно правното основание за увеличението на заплатите, с оглед все още невлезлите в сила промени в Наредбата за заплатите в дружествата с над 50 процента държавно и общинско участие, приети през миналата седмица от МС.

Преговорите продължиха повече от два часа, след като делегация от Столична община, начело със зам.кмета Велизар Стоилов отиде в депо "Банишора" за разговори със стачните комитети.

Зам-кметът по транспорта уточни, че е много доволен, че няма да има дискомфорт в града, защото когато едно нещо свършва добре,човек се чувства удовлетворен.
Стоилов добави, че исканията на работниците от столичния транспорт са били основателни, защото Софийски градски транспорт е една много специфична организация, която е ритъмът на града.

Зам.столичният кмет по транспорта посочи, че средно на ден се правят 1 700 000 пътувания, което е свързано с много натоварвания от страна на работещите.
Стоилов изрази задоволство, че държавата е променила прословутата наредба, свързана с определянето на трудовите възнаграждения.

Той уточни, че има уверенията на министър председателя, че тази промяна ще бъде подписана и наредбата ще бъде публикувана в окончателния си вид  в Държавен вестник.

Председателят на съюза на транспортните работници към КНСБ Екатерина Иванова подчерта, че споразумението е подписано след много дълги и тежки преговори от страна на синдикати и работодатели.
Иванова опроверга появилото се в няколко медии твърдение, че споразумението е подписано благодарение на БСК.

Председателят на Съюза на транспортните работници към КНДБ посочи, че е необходимо технологично време, за да бъдат изпълнени исканията на работещите в Столичния транспорт и това трябва да стане в рамките на 1 месец.
Иванова уточни, че освен исканията за увеличение на трудовото възнаграждение, работещите в СКГТ имат и редица социални искания, чието решаване не е вече в прерогативите на Столична община, а на правителството.

Председателят на Съюза на транспортират работници припомни трите основни искания - искане за първа категория труд, отмяна на корпоративното подоходно облагане и изплащането на болничните.

Хората от Столична община тръгнаха към депото, където се проведоха преговорите и бе подписано споразумението, веднага след като СОС след бурни дебати и три прегласувания приеха решение, позволяващо отделянето от столичния бюджет на средства, достатъчни за договореното увеличаване заплатите на служителите от столичния транспорт.

Наложи се да бъде преформулирано гласуваното решение, с което се дава право да бъдат заплатени  всички продадени  вече карти за преференциално пътуване, което според коментарите ще даде възможност да се коригират заплатите в градския транспорт.

По-рано, на среща със синдикалния лидер д-р Желязко Христов, кметът Борисов заяви, че е направено всичко и шофьорите не биха имали основание да стачкуват.