24 часа"

Наркобосове инвестират в контрабанда на акцизни стоки

Фокусът на разследването на организираната престъпност трябва да се насочи към финансирането й, сочи доклад на Центъра за изследване на демокрацията

Пари, спечелени от разпространение на дрога, се инвестират в канали за контрабанда на акцизни стоки, каза зам.-шефът на ГДБОП Стоян Темелакиев на кръгла маса, организирана от Центъра за изследване на демокрацията (ЦИД). Темата ѝ бе "Финансиране на организираната престъпност".

Анализът на ГДБОП показва, че парите от наркотици се влагат в нови дейности, където има по-малък риск.

„Труд"

Масови измами с влогове в КТБ

Почти всички привилегировани депозити в КТБ, които по закон не се защитават от държавата, са изплатени до гарантираните 196 000 лв. Причината - противоречиви указания от БНБ и Фонда за гарантиране на влоговете към квесторите, както и спорни тълкувания на закона от страна на квесторите. Това съобщиха след заседание на временната парламентарна комисия за фалиралата КТБ шефката на комисията Десислава Атанасова и депутатът от ДПС Йордан Цонев.

„Стандарт"

Дават на общините асфалт от магистрали

55,7 млн. лв. са изплатени за зимното поддържане на пътищата през изминалия сезон, съобщи на пресконференция в Агенция "Пътна инфраструктура" министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Средствата на Агенцията за текущ ремонт на пътната мрежа са 56 млн. лв. по сключени договори извън зимното поддържане. От тях 9,5 млн. лв. вече са вложени в спешни ремонти, осъществени преди началото на строителния сезон.

Други 5 млн. лв. са изхарчени за ремонти през април по най-проблемните участъци от първокласните пътища. За да се подпомогнат общините, които трябва да правят ремонти по общинските пътища и пътната мрежа от най-нисък клас, фрезованият асфалт, който ще остане от големите ремонти по магистралите, ще бъде дарен на кметовете. Националното сдружение на общините ще събира заявките на кметовете и ще определи коя община колко ще получи.

„Монитор"

Свалят новите шофьори от мощните коли

Новите шофьори да нямат право да карат мощни коли. Това е една от идеите, които обсъждат катаджии и експерти, с която се цели да се намалят жертвите на пътя.

Според дългогодишни пътни полицаи, ако нов и неопитен водач има забрана да кара кола над 100 конски сили, това драстично ще намали катастрофите с млади хора. Идеята е забраната да важи за първите 3 години, след като е получил книжка. Ста­тис­тиката е показала, че най-често младите шофьори нямат собствени коли, а карат автомобилите на родителите, които доста често са много мощни. Новият шофьор обаче няма реакции да овладее подобно возило и затова по-често може да се стигне до сериозен пътен инцидент.

„Сега"

Вече всяко дете ще може да се обучава вкъщи

И в момента самостоятелната форма на обучение е разрешена от закона, но само за ученици, които поради здравословни причини не могат да посещават училище, което се удостоверява с медицински документ, както и за даровити деца.

С новите текстове обаче депутатите от управляващото мнозинство добавиха още две възможности за образованието в домашни условия - за "лица, навършили 16 г." и за деца "в задължителна училищна възраст по желание на учениците и родителите". Както и сега, въпросните ученици ще се подготвят самостоятелно на базата на училищния учебен план, като в края на годината ще полагат изпити по конкретните учебни предмети.

Разрешението за самостоятелно обучение ще се дава от експертна комисия към регионалното управление на образованието (сегашните регионални инспекторати), която всеки учебен срок ще контролира как е организирано обучението.