Facebook не може да натрупа стабилни приходи толкова бързо, колкото ѝ се иска. Компанията няма възможност адекватно да монетаризира рекламите си, които пък не са и от най-скъпите. Проблемът става още по-голям, като вземем предвид факта, че хората „се изнасят" към мобилните приложения, чието монетаризиране е още по-малко или изобщо липсва. Ще се отърве ли фирмата напълно от рекламите?

Освен това, напоследък има тенденция към намаляване на онлайн рекламирането, само една от причините за което са разширенията за блокиране на реклами в мрежата, като AdBlock.

Свободата от рекламите е хубаво нещо, но не е задължително да е в полза на потребителя - твърде много сайтове функционират благодарение на приходите от рекламите на страниците си, което значи, че ако те изчезнат, сайтовете или ще трябва да затворят, или да си намерят друг начин да печелят пари, съобщава българският технологичен портал kaldata.com.

Проблемът е, както много компании трябваше да научат по трудния начин, че не е лесно да накараш потребителите да плащат за онлайн съдържание, при положение, че има толкова много алтернативи - за да успееш, трябва да си наистина уникален.

Идеята да плащаме, за да използваме услугите на Facebook, се върти в главите на мениджърите на фирмата от години. Неведнъж чувахме слухове за това действие, но то така и не бе предприето. И все пак, възможно ли е да стане факт един ден?

Изглежда, че някои хора са готови да плащат за Facebook. Или, ако го погледнем от друга страна - тези хора са готови да платят, за да махнат всички реклами от сайта.

Проучването, извършено от Marketing Land, разкри, че повече от 10% от попитаните биха плащали около 10$ на година, за да получат Facebook без досадните реклами.

Това би се равнявало на 1 милиард долара приходи на за компанията годишно. Не е много - Facebook прави около 4 пъти повече пари, но все пак ще е повече от това, което печели корпорацията от реклами за един потребител - около 4$.

Но ако приемем, че това се случи и Facebook махне рекламите и едновременно с това потребителите плащат по 10$, ако извадим това, което компанията получава за един човек от рекламите, остават само 6$ печалба за един потребител. Сумата не е лоша и е по-висока от настоящия приход, но от друга страна действието ще повлияе негативно на рекламния бизнес. И тъй като тези, които ще плащат за социалната мрежа, ще бъдат най-вече по-заможните, те са и основна цел на компаниите, което би потикнало въпросните компании да са по-благоразположени да платят повече за своя реклама във Facebook. Тук скептиците биха изразили мнение, че рано или късно Facebook ще започне отново да поставя реклами в сайта си, макар и социалната мрежа да бъде платена.

Каквото и да предстои да се случи, все още е рано за подобна стъпка. Не се тревожете - скоро няма да Ви се наложи да плащате за акаунта си във Facebook.