С пускането в експлоатация на новия участък на метрото спестяваме около 8000 тона вредни емисии във въздуха, което е един от най-сериозните проблеми на града. Това каза в интервю за БНТ столичният кмет Йорданка Фандъкова. Тя изрази задоволството си от факта, че за по-малко от три години напълно в срок са построени почти 5 км метро с четири метростанции.

Движението по новия участък за граждани ще бъде пуснато в 13.00 часа, като в рамките на днешния ден те ще могат да пътуват безплатно.

Около 50 000 души дневно ще могат да използват новото метро, което не само е бърз и удобен транспорт, но и най-екологичен. До момента 300 000 души се възползват от него, доволна е градоначалничката.

Тя изтъкна, че за по-малко от 20 минути ще може да се стига от аерогарата до центъра. Летището ще бъде свързано с централната жп гара и автогарата, което е доказателство, че София е сериозна врата към България.

Йорданка Фандъкова е категорична, че контролът е изключително строг и ако някой не си е свършил работата, ще търпи санкции.

Тя обяви, че на 99 % е готов и другият участък на метрото, който ще бъде пуснат на 8 май - от „Младост 1" до Бизнес парка. Заедно с днешната линия, след 8 май близо 90 000 души ще ползват метрото, сметна Фандъкова.

На въпрос за нередовния наземен градски транспорт, тя отговори, че е много относително какво означава редовен и нередовен. Именно заради това били поставени и електронните табла - да могат хората да се информират кога ще дойде превозното им средство. По думите на Йорданка Фандъкова в трафика е възможно да има и големи закъснения. Що се отнася до това дали са на рядко или не, това зависи в коя част на столицата е автобусът.

Не можем да си позволим да ползваме автобусите като таксита с по 4-5 души", категорична е Фандъкова. Тя посочи, че в крайните квартали има подобни автобуси, понякога дори с по двама души. Именно заради това са на по-голям интервал от време.

Относно наградата за най-добър град за живеене, присъдена на столицата, кметицата заяви, че София предлага най-доброто образование, най-добрите възможности за кариера, най-доброто здравеопазване. София е получила своята награда на база 30 критерии. Според Фандъкова наградата не означава, че всички проблеми, които има един голям град, са решени. Това означава, че сме на прав път. Създаваме възможност бизнесът да работи в най-голямата криза, коментира тя.

Относно някои увредени велоалеи, Фандъкова коментира, че в първите години са се правели експериментално различни настилки, които в някои случаи се оказали напълно неуспешни. Решено било повече никога да не се правят подобни експерименти. С новите проекти кметът се надява, че ще изчистят тези проблеми.