Сега след като денят отмина, искаме да изясним нашите истински идеи, позиции
и очаквания,
пишат в писмо до медиите създателите на групата във Фейсбук  "Ден без Бойко Борисов". В това своеобразно обръщение, по думите им те изказват мотивите и очакванията за този ден, както и заключенията, които извлякоха от него.

Както споделихме пред всички, идеята се зароди през януари, но сега набра скорост
заради техническата особеност на Фейсбук да популяризира събитията в хронологичен
ред. Идеята не е и напълно оригинална, а е заимствана от италианския ‘Ден без
Берлускони' и полския ‘Ден без Смоленск', които бяха доста по-масови събития
от нашето. Очакванията ни не бяха големи, тъй като до преди 10 дни не си бяхме
помисляли, че едно Фейсбук събитие може да предизвика такъв медиен фурор и да ядоса дори самия г-н министър-председател.

Въпреки, че като цяло приемаме инициативата като успешна, някои неща не се развиха
в посоката, в която очаквахме и дебатът бързо се политизира. Отдаваме това на две
наши грешки. Първата е, че описанието на събитието бе по-дълго от две изречения и
редовият Интернет потребител го прескачаше с лъвски скокове.

Втората ни грешка бе заглавието, ‘Ден без Бойко Борисов', което на пръв поглед предполага остри критики към управлението, а не към медийната среда в България. Опитахме се да обясним това и на ‘присъстващите', и на много от вас, медиите, но три гласа рядко имат шанс дабъдат чути сред 30 000 други.

Има и една трета грешка, но тя не е наша.

И за да сме политически коректни, ще кажем само, че мнозинството Интернет потребители нямат желание за информираност. Дори самият премиер ни обвини, че изпълняваме нечия политическа поръчка и нарече събитието ‘глупост'. Ние бихме отговорили в същия стил на това негово твърдение. Само преди месеци Асоциацията на европейските журналисти алармира за тревожната тенденция медиите и политиката в България да се сближават.

От тази гледна точка, нашата инициатива трябваше да бъде ясен сигнал към медиите, че гражданското общество в България съществува и то не толерира задкулисното политическо лобиране в медийното пространство.

Насочихме призива си както към традиционните, така и към електронните медии и за наша радост голяма част от тях станаха съпричастни по един или друг начин с каузата ни.
От името на тези 30 000 човека, които заявиха, че ще присъстват на събитието, искаме
да благодарим на тези медии, които твърдо застанаха зад гражданския ни протест.
Новинарските агенции БГНЕС и mediapool, както и онлайн изданието mediacafe.bg
и вестниците ‘Гласове' и "Луковитски Новини" обявиха, че ще участват в ‘Ден без
Бойко Борисов'. Редом с тях, много други медии като Радио К2, Darik Радио, Нова ТВ,
вестниците ‘Новинар', ‘Труд' и ‘The Sofia Echo', списание ‘Мениджър', новинарските
сайтове Dir.bg, News.bg, Novinite.com и Vchera.bg се включиха в дебата за политическата
окупация над медийното пространство.

Бихме искали да благодарим специално и на Българското Национално Радио за интереса, който проявиха към инициативата, за нейното популяризиране и обективно отразяване. Редом с тях организаторите изказват благодарностите си към вестниците ‘Пари,' ‘Капитал', ‘Дневник' и ‘Сега' и bTV за това, че изразиха готовността си да вземат предвид инициативата за в бъдеще.

В този ред на мисли вярваме, че е важно и да си дадем сметка за това, кои медии отказаха да видят персонализирането на политиката като проблем и отказаха да чуят призива на над 30 000 български граждани за едни по-обективни, разнообразни и съдържателни медии, се казва още в писмото.