Покупките на качествени жилищни имоти в строителство отново са се възобновили за първи път от началото на кризата.
Прогнозите за имотния пазар на консултантската компания Colliers International представи Татяна Евтимова, пише money.bg.

Според Евтимова това се наблюдава, защото търсенето в горния клас жилища, които се намират в затворени комплекси и в южните квартали на Витоша се увеличава, а предлагането расте с по-малки темпове. В подкрепа на тази тенденция е все по-стопяващата се разлика между офертна цена и тази на реалната продажба, която през 2014 г, се е свила до 9%, допълни тя.

Най-предпочитаните жилища са двустайните апартаменти, следвани от тристайни апартаменти и къщи. Най-малко купувачите оглеждат едностайни жилища.

Търсенето на самостоятелни къщи се е повишило двойно през изминалата година, като то е съсредоточено към сгради, построени отново в комплекси по подобие на затворените.

Тези комплекси са изключително малко и най-вероятно и там ще наблюдаваме засилване на строителната дейност и ръст в продажбите от сегмента и през 2015 година. Като перспектива в близките 2-3 години тази тенденция ще засегне особено имотите с добра локация и добри комуникации в София област.

Аутсорсинг компаниите с добри прогнози и очаквания за 2015 г.
Още от прогнозата на Colliers International

Цените на жилищата средно висок и висок клас остават стабилни, като те се движат в диапазона от 800 до 1450 евро за кв. м. Реализираните сделки в този сегмент са се сключвали при нива от 150 хил. евро за апартаменти с две спални, тристайните са се продавали в диапазона 180-200 хил. евро, а цените на луксозните къщи започват от 250 хил. евро. От Colliers уточниха, че в тези цени влизат и паркоместата.

От компанията за недвижимости посочиха, че районът остава най-важният показател за избор на жилище, като след него се нарежда и функционалното разпределение на помещенията в апартаментите.

Почти всички купувачи вече се интересуват и от това да имат собствено паркомясто. Обкръжаващата и социалната среда също е сред важните показатели за купувачите, като те изпреварват дори сигурността и охраната.

Профилът на купувачите в горния сегмент са хора, заети в ИТ индустрията или в търговията, както и тези със самостоятелен бизнес. Средната възраст на клиентите е 26-55 г. като най активни са хората между 26 и 55 години.

През 2014 г. с 14% се е увеличил спрямо 2013г. броят на сделките, финансирани с банков кредит, като той достига 33% от всички.