На 2 април ще бъде пуснато метрото до летище "София", а на 8 май метровлакчетата ще пътуват до Бизнес парка. Датите са съгласувани вчера съобщи кметът на Столична община Йорданка Фандъкова в студиото на БТВ.
На официалното откриване ще бъдат поканени премиерът Борисов, който е помогнал изключително много, както и министрите на транспорта и еврофондовете.
Йорданка Фандъкова не скри задоволството си успешната работа по разширяването на метрото. Нейната оценка е особено положителна за линията до летището, тъй като тази линия ще превърне София в един истински европейски град , което пък ще промени ролята му като туристически дестинация. Тази линия е важна и от позицията на София спрямо останалата част от страната, тъй като вече за 15 минути ще се осъществява връзката между летище - жп гара и автогара.
Метрото и градският транспорт в София не се предвижда да станат денонощни, тъй като това изобщо не е рентабилно. Има практика в някои европейски столици да се удължава работното време на градския транспорт в нощта на петък и събота. Това е правено и в София и не само на празнични дни.
Анализът обаче показва, че изключително малко софиянци се възползват от възможността да ползват градски транспорт през нощта - возят се по трима души по линия. Йорданка Фандъкова каза, че равосметката е, че разходите надвишават приходите от нощен транспорт 17 пъти.
Кметът на София увери обаче, че точно градският транспорт и неговото движение са един от акцентите в програмата на общината, като навсякъде се цели да му се даде предимство - от проекта за умните светофари, който продължава поетапно да се изпълнява, до проекта за допълнителна лента за движение по бул. "Евлоги Георгиев".
Йорданка Фандъкова посочи, че по една специална програма са започнали усилена подмяна на транспортните средства. 66 са новите двойни счленени автобуса, до средата на годината ще бъдат въведени още 60. Действително най-големият проблем остава автобусната линия 204, която е изключително натоварена.
Кметът отчете, че 80% от тролейбусния парк е подменен и то с енергоефективен, а и по линия на трамвай 7 са въведени 20 нови транспортни средства.
На въпрос за въвеждането на "умните светофари", Фандъкова поясни, че с тях ще се дава предимство не просто на най-голямата колоната, за да може да се съкращава времето за престой и да се пази околната среда, но е насочена за предимство на градския транспорт, линейки и пожарни. "Това е европейска практика, която се надявам следващата година да започне изцяло", подчерта тя.
Питащ
на 28.03.2015 в 12:50:31 #8Superhuman, контрольорите са си в пълното право да ти се "заяждат" за куфарите. В чужбина не се заяждат а директно ти пишат акт. А щом те кефи да се возиш на 213 - давай. Мен метрото ми е толкова удобно, че вече ни ме трябва да колата.
бик1
на 28.03.2015 в 11:17:01 #7Алчните таксиметрови шофьори сега ще лапат мухите..
Jamiroq
на 28.03.2015 в 11:09:59 #6Superhuman, недей да търкаляш куфари тогава. Пъхай си багажа в торби от Фантастико - по 15 стинки са!!
Jamiroq
на 28.03.2015 в 11:07:31 #5Край на идиотското пазарене, искайки да хванеш такси от летището. Бакшишите да го духат!!! Браво на Фандъкова
Superhuman
на 28.03.2015 в 11:04:42 #4Всъщност сега вместо да търкаляме куфарите на Орлов мост прикачвайки се от 84 на 213, ще търкаляме куфарите между тунелите на Сердика. Единствената далавера е, че ще се дупчи само един билет, освен ако контрольорите в метрото не се заяждат за багажа както правят в автобусите...
Superhuman
на 28.03.2015 в 10:59:14 #3Това с 15 мин от летището до гарата е пълна лъжа. Само от Цариградско до Сердика се влачим 20 мин, защото хубаците са пуснали метрото да обикаля през Жолио Кюри и Младостите вместо да изкопаят тунел под Цариградско. След това имаме поне 10 мин прехвърляне + 5 мин път до гарата. В крайна сметка се получават 35 мин, което е същото като да си хванеш 213 от гарата до окръжна.
Минувач
на 28.03.2015 в 10:51:25 #2София върви към Европа.
boris
на 28.03.2015 в 10:33:14 #1Втори април-ден на национален траур на софийската бакшишка асоциация!