Пристанищата Бургас и Варна и някои от основните летища - Пловдив, Русе, Стара Загора и част от летище София, ще бъдат отдадени на частни инвеститори.
Това съобщи министърът на транспорта Александър Цветков, цитиран от БНР.
Той добави, че по всички обекти тече усилена подготовка, така че процедурите да могат да започнат в близките месец-два. По думите му се очаква да приключат в рамките на тази година.
Министър Цветков коментира още ситуацията в БДЖ и я определи като „много тежка".
Той добави, че дружеството е в изключително тежка финансова криза.
По думите на Цветков задълженията на БДЖ, които трябва да бъдат погасявани през тази година, са не по-малко от 140 милиона към доставчици и над 120 милиона по кредити и лихви за тази година.
Въпреки това възнагражденията на работещите в дружеството ще бъдат изплащани приоритетно, увери министърът.
dokou
на 28.03.2010 в 23:51:14 #2В момента на пристанище Бургас работят 1360 човека . До края на годината без концесия трябва да останат 900 , а ако арабите вземат концесията повече от 400 - 500 души не ги виждам да работят там.
el viejo
на 28.03.2010 в 23:31:40 #1Едно семейство което трудно свързва дват края, би трябвало да се замисли и намери други начини, преди да си даде хладилника, телевизора и готварската печка в заложна къща! Месец два след това трябва да се скача от последмният етаж на блока, да се бесят, или да легат на ж.п. линията, което напоследък са чести явления у нас. Държават е сбор от отделните семейства и има подобни, но обобщени икономически функции! Веднъж държавата продала или отдала нещо някому, тя го губи безвъзвратно. Особено, като се знае, че е забранено от партньорите ни в ЕС и САЩ, голями стопански обекти на територията на България, да бъдат собственост на български частни фирми и български граждани, ако не са държавни! Забраната не е пряка! Но, не ние си определяме чуждите банки у нас и в чужбина, кого да кредитират, ако иска да купи обект продаван от българската държава! Те се ръководят по указания идващи от някои, които те слушат! А, български банки няма! Ако Българска и Холандска фирма поискат кредит за концесия на българско пристанище, мислите ли си, че наша фирма има някакъв шанс? Ха! Ха! Ха! Шанса е -0. Та, това е важна част от пълното раздържавяване на България! Пълен контрол на всичко, което влиза в нея! Сувериниет ли? Звънци! Хайде, нов хързул и нова витка надолу, към пълна безпомощност и незначимост на България в Европа и света! Това е Марийке, положението!