Въвеждане на единна система за туристическа информация и комуникация, с което хотелите да бъдат вързани с НАП.

Това предвиждат инициирани от министерството на туризма законови промени, обяви в Кърджали министър Ангелкова.

Целта е да се обърне специално внимание на подаваната от бранша информация за броя на почиващите.

Малко преди края на летния сезон министър Ангелкова отчете, че спадът на чужди туристи е в рамките на прогнозираното. Към момента той е 15 процента от предвиден близо 20 на сто. На родното Черноморие се отчита минимално увеличение с 5 на сто на български турсити.

Стана ясно още, че във връзка с качеството на услугите към министерството ще бъде създаден Съвет за проблемите за кадрите в туризма.

Що се отнася до концесиите и цените за шезлонг и чадър, министър Ангелкова каза, че на заседанието на МС следващата седмица ще бъде представена примерна концепция за управление на морските плажове. В нея се акцентира върху методиката, определяща минималното концесионно плащане спрямо концесионерите, контрола и санкциите.

Като акцент в туризма за 2016 г. е заложено на културно-историческия туризъм. Вече е започната реклама през различни онлайн платформи. Сключено е партньорство с големи туроператори и се работи с нискотарифни авиолинии за реклама през тях, обясни Николина Ангелкова.

Тя допълни, че за реклама през 2016 г. министерството е предвидило да поиска три пъти повече от сегашния бюджет и цялостен бюджет за министерството от 34 млн. лв.

Ангелкова бе в Кърджали за откриване на ретото издание на фестивала на баницата "Бъдеще с традиции - Кърджали 2015".