Родните малки и средни предприятия са станали по-активни на международните пазари, като търсят повече информация за световния обмен на стоки и участват все повече на чуждестранни панаири и изложби. Този извод направи на пресконференция Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия (ИАНМСП), която през последните четири години използва европейски пари в размер на 27 млн. лева по Оперативна програма „Конкурентоспособност" именно, за да подпомага малките и средни компании.

Желанието на агенцията за помощ на тези фирми е с още една година удължаване на проекта „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия", за да може да отчете още по-добри резултати.

Над 900 български малки и средни фирми са участвали за този период от време в общо 87 международни панаира", посочи зам.-ръководителят на проекта Тинка Каменова-Найденова. Успехът на тези изложения е, че близо 60 на сто от участвалите компании са сключили сделка, като общият брой на положителните договорки е 1223.

Агенцията за насърчаване е успяла да заведе 249 фирми на 26 търговски мисии в други страни. След такива пазари близо 29 на сто от компаниите са успели да разкрият нови работни места, а над 66% от участвалите български фирми са осъществили успешно износ, след като са се свързали с международните пазари.

Най-положителното, което виждат нашите малки и средни фирми в такива панаири и мисии, е именно осъществяването на нови контакти, както и получаването на повече информация за чуждия обмен на стоки.

Най-активни в чужбина са фирмите от хранително-вкусовата ни промишленост, следвана от секторите на парфюмерията и козметиката, както и мебелната промишленост.