Данъчните облекчения за автомобили, отговарящи на евростандартите 3 и нагоре, ще се разширят и за собствениците на по-мощни автомобили.
Това предлагат в свой законопроект група народни представители от Реформаторския блок, сред които Радан Кънев, Мартин Димитров и Вили Лилков.
Те предлагат промяна в чл. 59 от Закона за местните данъци и такси. Там в момента е записано, че с 50% се намалява местният данък за автомобили, отговарящи на екологичните категории Евро 3, 4, а тези с норми 5 и 6 и по-нови се ползват с намаление от 60%. В настоящият текст обаче е предвидено, че само собствениците на автомобили с мощност до 74 киловата (около 101 конски сили) могат да се ползват от облекченията.
Сега реформаторите предлагат по-малък данък да плащат и притежателите на автомобили с мощност на двигателя до 110 киловата (136 кс).
Представителите на дясното обединение посочват, че настоящата данъчна политика не съответства на европейския курс за насърчаване използването на автомобили, причиняващи по-малко вреди за околната среда.
На практика реформаторите искат да предефинират какво е среден клас автомобил, така че именно тази категория собственици да бъде данъчно поощрена.
Според реформаторите отговарящи на дефиницията среден клас автомобили са VW Golf 2.0 TDI/1.4TSI, Peugeot 407 2.0 HDI, Citroen C4 HDi и др.
Ако промените бъдат приети, това означава, че цяла палитра от модели влизащи в новия обхват на облекченията (101-136 кс) ще плащат наполовина по-нисък данък. Това неминуемо ще доведе до намаление на приходите във всички общини, където данък МПС е сериозно перо.
От направеното предложение не става ясно за размера на тези пропуснати приходи, въпреки че всеки законопроекти би трябвало да е придружен с финансова обосновка.
goshi
на 13.11.2014 в 00:27:56 #4Заможните не карат коли 130 коня не извъртай нещата!
Justice for ALL
на 12.11.2014 в 22:30:50 #3Интересно, реформаторите решиха да освободят заможните българи от данъци, които така или иначе й трябват на държавата. Хубаво за собствениците. Кофти за бедните.
XXX
на 12.11.2014 в 18:21:20 #2Ееех, тъкмо се зарадвах а то - пак половинчати работи. Имам два класически автомобила съответно модел 1975 г със 168 к.с. и модел 1989 г със 191 к.с. (този например е Евро 3 и наистина му работи катализатора) - пак ще плащам големите данъци........
goshi
на 12.11.2014 в 17:40:36 #1Приветствам решението! Не живеем в ерата на Ладите, 136 к.с. не са кой знае колко мощен автомобил. А иначе както винаги има грешка в статията. 110 киловата са 150 к.с. 136 к.с. са 100 киловата