Неразплатените средства към бизнеса през 2010 година са намалели с близо 400 млн. лева.

Това заяви финансовият министър Симеон Дянков по време на парламентарния контрол в отговор на въпрос на социалистката Корнелия Нинова относно задължения на държавата към български фирми.

205 млн. лева. са неразплатените реално средства на държавата към бизнеса. С просрочени задължения към бизнеса са регионалното министерство, транспортното и на отбраната.

Ведомствата обаче са намалили задълженията си към бизнеса. МРРБ дължи 74 млн. лева, МО- 87 млн. лева, МТСП- 4,8 млн. лева.

Колко дължи държавата на фирмите и кога държавата ще се разплати с бизнеса, попита Нинова. Тя изтъкна, че данните изнесени от финансовия министър се разминават с цифрите, изнесени от БСК, но Дянков бе категоричен, че данните на БСК за задълженията на държавата към бизнеса не са коректни.

Нинова попита и какво е изпълнението на бюджета за 2011 г.

За първите 2 месеца дефицитът е над 2 пъти по-малко от дефицита през първите 2 месеца на миналата година, отговори финансовият министър и допълни: „Около 600 млн. лева е дефицитът към момента. Нямам притеснение, че приходите, заложени в бюджета няма да се изпълнят."

Като "старичък" финансовият министър Дянков определи доклада на Световната банка, според който българите са бедни и затова се отказват от здравеопазване и образование.

Министърът обясни в кулоарите на НС, че проучването е правено в периода февруари и началото на март миналата година. Освен това, по думите му, той е изготвен на база не на статистиката, а на основа на социологическо проучване.

По-голямата част от препитаните от Световната банка според Симеон Дянков били роми и затова той не е изненадан от резултатите в доклада.

По повод ръста на цените Дянков бе категоричен, че това е тенденция в цяла Европа.

Според него възможната мярка за намаляване цената на горивата, като отпадне биокомпонентът от горивата не е трайно решение.

Това е така, защото според европейска директива до 2020 година трябва да стигнем 10%-но ниво на използването на биогорива. Възможно решение е резервът от горива да се преразпредели между държава и производители.