100 фирми в България се занимават с покупко-продажба на лични данни и то истински лични данни. Това коментира проф. Михаил Константинов в сутрешния блок на БНТ.

„Такива мърляви работи като ЕГН-тата отдавна са разпродадени. Истинските хубави лични данни са - къде работите; колко ви е заплатата; колко ви струва апартаментът; кога почивате; колко деца имате и в кое училище ходят. Те служат за всичко, най-невинно за реклама, второ - за изнудване, трето - за каквото поискате, или за да ви вземат жилището, което е масовата практика", посочи математикът.

На въпрос дали е била очаквана тази бомба с личните данни Михаил Константинов беше категоричен, че е била очаквана, като тя за първи път избухнала през 1994 г. и не сме й обрнали внимание.

„В момента между 1/2 и 1/3 от всички лични данни в България са напълно компрометирани. Основната дупка за изтичане на лични данни - след изборите има едни торби, на едни минали избори гледахме някакви малоумни, които носят торбите, и което няма никакво отношение към изборния резултат, защото има едни използвани бюлетини, които са боклук, има обаче други работи - списъците. Там срещу всеки гласувал избирател е написано неговото ЕГН. Тези торби се съхраняват в едно мазе, без никакъв контрол. Всеки може да отиде да си вземе било цяла торба, било колкото иска списъци оттам", заключи проф. Константинов.