Интересът към биопродуктите се засилва от страна на потребителите, но и от страна на производителите. Това мнение изрази пред БНР Албена Симеонова от Българската асоциация „Биопродукти". Тя е и член на Европейската федерация на организациите, ангажирани с производството, преработката, търговията и науката в биологичното производство.

Ако преди пет години е имало 25 биопроизводители, то сега са 4100, посочи Симеонова. Тя отбеляза, че въпреки засиленото потребление на биопродукти, българите не са напълно наясно с това какво е биопродукт. Именно да бъде изяснено това е и целта на Балкански биофорум, на който е домакин Панагюрище.

Българският потребител бил един от най-малко запознатите в Европа какво представлява биопродуктът. Албена Симеонова коментира, че идеята е да се обясни на хората по какво биологичният продукт се различава от конвенционалния. Най-важната разлика е, че биопроизводителите не използват пестициди, химическа тор и ГМО при производството.

Произведените биопродукти са 100 % здравословни, категорична е Албена Симеонова. Тя отхвърли съществуването на определяните от много търговци като "еко" или "натурални" продукти. Това бил просто търговски трик.  
„По пазарите навсякъде може да видите табелки "еко" или "натурален продукт" - такова понятие няма. Понятието, което е прието в света, е "конвенционален" или продукт, произвеждан по конвенционален начин със съответните пестицид и тор", обясни Симеонова.

Биологичният продукт се разпознава по европейското лого - листенце с европейските звездички. Под него пък се изписва номерът на сертифициращата организация.