До края на май има огромна вероятност БДЖ да се раздели с 25 дизелови мотриси „Сименс Дезиро", както и с 3407 работещи товарни вагона, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Данаил Папазов.
А това са най-жизнеспособните активи на националния превозвач и без тях не е ясно бъдещето на компанията. Решение за съдбата им се очаква да бъде взето на Общото събрание на облигационерите, което се ще се проведе до няколко седмици, допълни Папазов. Той заяви, че това се случва вследствие на 20 години отлагане на реформи и непредприемане на важни мерки в железниците.
Припомняме, в последните месеци кредиторите на компанията, които са български и международни финансови институции, предприеха редица действия срещу БДЖ, като бяха запорирани и сметки на националния превозвач.
Папазов обясни, че особено настоятелна да се обяви продажбата на 3407 вагона и 25 мотриси „Дезиро" е германската банка FMS Wertmanagement. Министърът заяви, че вече са проведени няколко разговора с Министерството на финансите и се работи по това да бъдат издадени държавни гаранции при евентуално разсрочване на заемите към кредиторите. Но на този етап окончателно решение няма.
Подписването на споразумението за изглаждане на въпроса за разрешителните за товарни превози с Турция ще се забави. Това заяви още транспортният министър.
Припомняме, споразумението, което трябва да даде възможност на българските автопревозвачи да извършват по-лесно превози на товари за трети страни, е подготвяно вече няколко месеца след последния протест, затворил българо-турската граница.
Разговорите с Анкара са трудни и едва ли ще успеем в предварително обявения срок, който е края на април - началото на май да подпишем споразумение. Преговорите не са преустановявани, допълни още Папазов, като не пожела да се ангажира с конкретен срок кога спорните въпроси с турската страна ще бъдат изгладени.
По думите на министъра на транспорта все пак има напредък по някои от точките на преговорите. Това е пълното либерализиране на транспорта между България и Турция, но не и този за трети страни, където проблемите са най-много. Това са търговски спорове и всяка страна брани своите интереси, защото възможността за превоз на товари до трети страни представлява възможност за пряка конкуренция между българските и турските превозвачи.
Обсъдена е и темата за връщането на ДДС на турските превозвачи, които зареждат гориво у нас, както и редуцирането на транзитните такси, които се заплащат за преминаване през България. Те ще останат около 43 евро, но камионите ще ги плащат само в едната посока, а не и в двете, както е досега.
Папазов коментира и инцидент от по-рано днес на Пристанище Варна. Там за кратко е бил заседнал голям контейнеровозен кораб, който след няколко часа е бил освободен.
lVlart!n
на 26.04.2014 в 05:29:10 #19буца - На майка ти в устата ще го наливаме
динев
на 26.04.2014 в 00:10:56 #18Ако имате нужда от ремонт или каквато и да е услуга, само пускате търг с вашето желание и чакате най-изгодното предложение. http://www.sos-maistori.com
gg_
на 25.04.2014 в 23:28:03 #17купувай пак от Германия следващия път....
nmachiavelli
на 25.04.2014 в 21:39:36 #16А червените кратуни на свободния пазар се задушават и умират, това става в момента с България, тъй като самата тя е една червена кочина...
nmachiavelli
на 25.04.2014 в 21:37:10 #15Pen4o | 25.04.2014 13:38 По време на социализма са построени само 4.9% от железопътната мрежа на България, не знам какво са построили комунистите...
трън
на 25.04.2014 в 21:08:39 #14Колапси, фалити, протести... Столетницата както обикновено не си губи времето
Юлиан-3
на 25.04.2014 в 20:06:37 #13и затова не си прав, питащ....не е "мързел" правилният термин, описващ източването на едно държавно предприятие....нещо повече - поне 90% от персонала проявява наистина героични(не се майтапя) усилия да запази безопасността при ТЕЗИ условия....това, разбира се ще е до време...
Питащ
на 25.04.2014 в 19:36:11 #12Юлиан-3, съгласен съм. Сименсите са направени за градски условия (седалките са като в автобус, няма купета, спални вагони и тн.) Друг е въпроса, че 90% от проблемите в държавните предприятия са предизвикани от мързела на работещите там.
Юлиан-3
на 25.04.2014 в 19:14:35 #11борис и питащ, мотрисите "сименс" са произведени точно за това, за което се използват - пътнически влакове за къси разстояния....за доста неща могат да бъдат критикувани жепейците, но не и за това, та добре би било парата да не отива в свирката....
Питащ
на 25.04.2014 в 18:50:07 #10boris, отговора на въпроса ти е тривиален. Истината е, че в държавните институции работят разни некадърници, които са там не за да вършат работа, а за да взимат заплата. Тоест, влаковете работят така, защото на никой от отговорниците не му дреме дали ще са удобни/полезни или не. С други думи, мързела и простотията на Ганчо от държавна институция Х, афектира него и неговото семейство. Проблема е, че Ганчо то институция Х не се замисля, защото не иска или защото не може.
Питащ
на 25.04.2014 в 18:42:19 #9ARROGANT е един изкуфял 72 годишен дядка от Стара Загора. Или не му обръщайте внимание или отидете и потърсете Димитър Данев в Стара Загора и го отървете от мъките му.
alexppp
на 25.04.2014 в 17:52:07 #8Pen4o, ми то цялата страна, заедно с БДЖ си бяха фалирали през 1989 година. Благодарение на "умни" червени кратуни, като теб, агонията се удължи, вместо да се тръгне по пътя към раздържавяване и реформи.
бик1
на 25.04.2014 в 16:08:30 #7Как няма да колабира.. кондукторите между малките гари вземат пари а билети не дават,а машинистите крадят много гориво.
boris
на 25.04.2014 в 15:09:53 #6Извън темата само ще вметна, че винаги ми е било чудно, защо тези нови влакове се използват за пътнически, а експресите са старите вагони?
ONE
на 25.04.2014 в 14:17:58 #5Комунистите унищожиха още една национална институция. ОСТАВКА!
lVlart!n
на 25.04.2014 в 14:07:09 #4Ето виждате ли кво стана, фалира държавата заради тая тройна коалиция... САМО БОЙКО БЕ, БОЙКО президент, така де, премиер! Га Бойко построи пирамидите, победи хан Кубилай и га Бойко беше у алпите, бори мечки гризли с голи ръце
JedyMaster
на 25.04.2014 в 13:59:27 #3ARROGANT Изключотелно проЗ човечец си
Steffen
на 25.04.2014 в 13:58:26 #2NE MOZHE DA KOLABIRA ZASHTOTO VAV FISKALNIA REZERV IMA NAD 5.5 MLRD.LV ZHELEZNICITE SA DARZHAVNI I SLEDOVATELNO TOZI DALG SHTE BADE PLATEN OT HAZNATA. ARE BASTA !
шемет
на 25.04.2014 в 13:51:59 #1Заглавието не е вярно!! БДЖ колабира повече от 20 години. И какво от това?!