Всичко зависи от стачните комитети. Това заяви пред БНР транспортният министър Ивайло Московски.

Нека да се върна от преговорите с кредиторите в Германия и ще преговаряме и със синдикатите, каза Московски.

По думите му темата е вече силно политическа, тъй като нещата не опират само до институцията, финансирала сделката.

В Германия има Държавно експертна застрахователна компания и обезпечението минава през техния държавен бюджет - става дума за 156 млн. евро. В понеделник заминавам за Германия, допълни той.

По повод, че в жп инфраструктурата ще се инвестират 1,5 млрд. той подчерта: „Няма такова нещо правено до момента. Предстои приватизация на "Товарни превози", оптимизация на "Пътнически превози", категорични бързи мерки за оздравяване на БДЖ и довеждане до състояние, в което може да получава и финансиране, и доверие. Всички тези неща минават през непопулярни мерки".

Председателят на Синдиката на българските железничари към КНСБ Петър Бунев коментира, че нито един стачен комитет досега не е поканен да седне на масата за преговори.

"Ние винаги сме заявявали, че ще се срещнем с министъра, стига да има желание", обясни Бунев.

Той акцентира, че днес е разубедил някои железничари да не започват гладна стачка.

Днес е 4-ият ден на стачката, всеки ден са стачкували до днес различни хора. От утре започва да стачкува смяната, която беше в първия ден. Не може да се искат преговори с ултиматуми, заключи председателят.

Московски каза, че Бунев, ако има желание може да изпратят техен човек на преговорите в Германия заедно с министъра, та да видят нещата колко са сериозни.

"Разпоредил съм на ръководството на БДЖ да си проведат разговори със стачните комитети, да си говорят и по КТД", завърши транспортният министър