Малайзийският „Боинг" е бил свален над Украйна с удар, нанесен от територия под контрола на украинските въоръжени сили. Това съобщиха на пресконференция представители на руския оръжеен концерн "Алмаз-Антей".

От концерна съобщиха, че са направени два експеримента "на живо", използвайки самолети Ил-86 и ракета 9М38.

Концернът "Алмаз-Антей" представи пред журналисти фрагменти от корпуса на самолета, обстрелван от зенитно-ракетен комплекс "Бук-М1" в рамките на експеримент при разследването на катастрофата.

Според кореспондент на ТАСС представени са фрагменти от метални листове с характерни повреждания при ракетно попадение.

Днес компанията представя резултатите от собственото си разследване на катастрофата на самолета в Донбас на 17 юли 2014 година.

По-късно днес холандските разследващи ще съобщят резултатите от международното разследване.

Разследването на "Алмаз-Антей" опровергава изводите на холандската комисия за типа ракета, с която е свален "Боинг"-а.

Изследванията на „Алмаз-Антей" „напълно опровергават" позицията на холандската комисия за типа ракета, с която може да е свален самолетът, както и мястото на изстрелване, заяви изпълнителният директор на компанията Ян Новиков.

Абсолютно ясно е, че ако Боингът е свален от ракета "Бук", то това би могло да бъде само ракета 9м38, която е много по-стара от 9м38м1, която няма поразяващи елементи, поясни Новиков. От концерна са категорични, че математическият им модел е абсолютно коректен.

Производството на зенитни ракети от типа 9М38, с който е ударен самолетът е спряно в Съветския съюз още през 1986 година.

В Украйна има 502 ракети 9М38, а сега не е известно, съобщи „Алмаз-Антей".

По думите шефа на компанията в хода на разследването на концерна са проведени два експеримента - първият на 31 юли, а вторият на 7 октомври. Той поясни, че холандската комисия е отказал да приеме резултатите от първото разследване.

Според концерна ракетата се е взривила на 20 метра от левия двигател на самолета. Това опровергава твърденията на холандската комисия, че ракетата е изстреляна от района "Снежново", тъй като тогава ракетата е нямало да се взриви от лявата страна на самолета.

Проведеното от холандската комисия моделиране на катастрофата не обяснява защо те са решили, че самолетът е ударен именно от страната на „Снежново", изтъква генералният директор на концерна Новиков.

Разследването на холандците не обяснява реалния ъгъл на движение на поразяващите елементи към самолета.

При имитация на изстрелване от „Снежново" по време на втория експеримент левият двигател на самолета е останал цял. Възстановките също така показват, че стрелба от този район би повредила десния борд и дясното стъкло на кабината.

Експериментите на „Алмаз-Антей" потвърждават версията, че самолетът е бил ударен от населеното място Зарощенско.

Изпълнителният директор смята, че наложените срещу концерна санкции не са справедливи.

„Нашето участие на пресконференцията е пряко свързано с погрешното налагане на санкции срещу нас във връзка с трагедията с пътническия самолет, който беше свален", каза шефът на компанията.

Припомняме, „Боинг" 777 с полет от Амстердам до Куала Лумпур беше свален над Източна Украйна на 17 юли 2015 година. Всички 298 души на борда загинаха, включително 80 деца и 15-членнен екипаж.