Европейската комисия (ЕК) разреши сливането на германския авиопревозвач „Луфтханза" и „Австрийските авиолинии", предаде АФП.
Решението на комисията е добра новина за двете групи, които се опасяваха, че сделката може да бъде блокирана от еврокомисаря по конкуренцията Нели Крус. Преди това германската компания получи също и гаранции, че австрийската държава ще поеме една трета от наброяващия 500 милиона евро дълг.
Към момента Луфтханза има над 100 хиляди служители и е една от най-големите авиокомпании в света. Кадрите на Австрийските авиолинии наброяват едва 8 хиляди, след поредицата съкращения в следствие на световната икономическата криза. През 2008 година, пътувалите с австрийските линии са около 11 милиона дущи, а предлаганите дестинации - 120.
Само Левски
на 05.09.2009 в 12:41:10 #8“Уолстрийт джърнъл”: Решението на СТО е, че субсидиите за „Еърбъс” са незаконни 05 септември 2009 | 09:44 | Агенция "Фокус" Ню Йорк. Световната търговска организация постанови, че компанията „Еърбъс” е получавала незаконно субсидии от правителствата на страните-членки на на Европейския съюз за реализирането на проекта за пътнически самолет А350, пише вестник “Уолстрийт джърнъл”, позовавайки се на запознати с въпроса. СТО, разглеждайки искана САЩ, е стигнала до извода, че всеки път, когато самолетостроителната компания е получавала от ЕС пакет помощи за пускането в производство на самолет, то тя е ползвала незаконни субсидии. В САЩ считат решението на СТО за „голяма победа”. Според изданието, това е най-скъпото и мащабно дело в цялата 14-годишна история на организацията. Решението може да даде на американското правителство и конкурента на европейската компания - „Боинг”, правни основания да оспорва бъдещи субсидии за „Еърбъс”, поделение на Европейският авиационен и отбранителен консорциум (ЕАДС).
Само Левски
на 05.09.2009 в 10:14:57 #7Това наистина е стара новина. А ЕТО ТОВА Е НОВИНА ЗА ПЪРВА СТРАНИЦА. СТО е взела решение по спора между „Боинг” и „Еърбъс” за субсидиите 04 септември 2009 | 18:45 | Агенция "Фокус" Женева. Световната търговска организация съобщи, че е взела решение по острия спор за субсидиите между американския авиационен гигант „Боинг” и европейския му конкурент „Еърбъс”, предаде АФП. „Мога да потвърдя, че докладът е изпратен на страните”, каза Кейт Рокуел, говорител на СТО. РЕШЕНИЕТО Е В ПОЛЗА НА БОИНГ.
TEENAGE MUTANT
на 05.09.2009 в 08:31:49 #6Това се случи още онзи ден... news.bg трябва да се прекръсти на yesterdaysnews.bg или на oldtimes.bg... Иначе сливането беше логично и очаквано от много отдавна... Следващата авиокомпания, която Луфтханза ще погълне е ЛОТ. След швейцарците и австрийците идва ред на поляците... след това Бохемия и Моравия, малко от Франция и така. Старата игра с нови правила Вместо с танкове идваме с кофата с пари )))
pusi
на 05.09.2009 в 08:24:24 #5Австрийските авиолинии са по добри от Луфтханза.Пътувал съм няколко пъти и с двете,но германците все се насираха-обслужване,закъснения,храна и напитки.
Red Sox
на 05.09.2009 в 07:30:36 #4дойчланд юбер алес
FTA
на 05.09.2009 в 07:17:14 #31. буца | 05.09.2009 04:58 опасяваха, че сделката може да бъде блокирана от еврокомисаря по конкуренцията Нели Крус. ------------------------- Е.. жалко че в Европа пак бюрокрация се бърка в бизнеса. Някой си чиновник ще решава дали две фирми да се обединят!!!! Най вероятно е прибрал нещо Нищо, вие ще го платите в цената на билетите --------------------------------------------------------------------- Лумпен, в ЕС има антимонополно законодателство, което се спазва за разлика от тука.
Luftflotte Eins
на 05.09.2009 в 06:59:30 #2Сега остава и държавите да се слеят ... пак !
Baj Ivan
на 05.09.2009 в 06:16:07 #1Една чикия - половин ебане?! Две чикии, обаче не правят едно ебане?!