Туризмът е един от отраслите в България, които първи ще се измъкнат от финансовата криза.
Според работещи в бранша се очаква по-успешен летен сезон спрямо лято 2009 г. , когато страната ни отбеляза известен отлив на туристи.

Това, което прави България атрактивна дестинация, е доброто съотношение качество-цена. А това е сериозен коз за успешното налагане на туристическия ни продукт в условия на световна финансова криза.

През последната година, притиснати от тежките икономически условия, повечето собственици на хотели у нас драстично са свалили цените като в същото време обаче са подобрили качеството на услугите. Към туристическите пакети се предлагат и допълнителни бонуси и безплатни развлекателни програми.

В морските курорти се очакват гости предимно от ЕС като най-многобройни отново ще бъдат туристите от Гърция и Румъния.

Съдейки по предварително сключените договори по време на приключилото наскоро световно туристическо изложение ITB Берлин, България е на път да възвърне поизгубените си позиции на немския пазар, който е традиционен за страната ни, коментира зам.-министър Иво Маринов.
Очакванията са за 17 процента ръст на немските туристи през топлите месеци.