Във връзка с посещението в Швейцария на министър-председателя Бойко Борисов, министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова и министъра на транспорта Ивайло Московски, от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт ги питат задочно как ще осъществят пътуванията си в страната на часовниците, шоколадите, банките и... влаковете.
Дали ще се осмелят да слязат от джиповете и лимузините и да се качат на влаковете на Швейцарската държавна железница (SBB). Така вероятно ще разберат - защо това е държавата с най-висок дял в пътническия железопътен транспорт в света.
Също така от гражданската инициатива предлагат българските управляващи да се допитат до швейцарските държавници - с какво пътуват от/до работните си места и как се управлява успешно железопътния транспорт в интерес на цялото общество.
Друг интересен въпрос е дали президентът на страната Симонета Сомаруга, с която ще има среща нашият министър-председател, се придвижва с личен автомобил или използва основно обществен транспорт?
От Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт отбелязват още, че със сигурност ще бъде полезно българските политици да направят консултации с швейцарските си колеги как те в момента завършват най-дългия тунел в света Gotthard Base Tunnel.
"Вероятно за тяхно учудване ще разберат, че той е само за железница и не се предвижда изграждането на дублиращ пътен тунел. Този тунел предвижда прехвърляне на значителен трафик от автомобилния към железопътния транспорт. Така вероятно управниците ще придобият ценно знание и ще се преосмислят соченият за приоритетен автомобилен тунел под Шипка", коментират обществениците.
Те предлагат Борисов и неговите министри да почерпят опит и за управлението на Алпийските железници в Швейцария и да се поинтересуват как може там да се превозват и товари, а в България - едно от най-големите ни богатства - теснолинейката „Септември-Добринище", да бъде обявена за губеща и от 13 години да не превозва товари.
В тази връзка, би било добре да се направи сравнение и какви тол-такси заплащат ТИР-овете в Швейцария и дали тези пари отиват за поддръжка на мрежата или както е в България, поддържането се заплаща директно от бюджета на страната.
"Швейцарските държавници вероятно с удоволствие биха отговорили на българските си колеги какво представляват външните разходи и дали в Швейцария, както в България, основната част от средствата в здравната система отиват за лечение на пострадали при пътни инциденти и това е една от причините за колосалния дефицит в здравната ни система", посочват още обществениците.
"При последното посещение на българска делегация в Швейцария, чухме голяма доза хвалебствия за техните автомагистрали. Сега се надяваме да чуем нещо повече и за железницата им. Припомняме, че преди 1944 г. БДЖ се е сравнявало в развитието си с Швейцарските и Белгийските железници", завършват от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт.
Partien_Sekretar
на 24.05.2016 в 11:46:34 #5Абе аз се чудя - тия задаващите реторичните въпроси осъзнават ли, че трябва да спестяват 1-2 години за да могат да си купят билет за швейцарски влак?
вендета
на 15.06.2015 в 15:32:47 #4Белият Господар, прежде пишещият го е казал напълно разбираемо, дори и за трайно пострадали от народният съд, нали така беше написал преди време, че си от тях!?
Белият Господар
на 15.06.2015 в 13:42:15 #3Така е, преди 1944г. в България имаше много неща кото я правеха една развита държава! И Белият Господар имаше семейство. След 44-та както знаем, дойдоха каскетите и убиха всякаква икономика и ликвидираха над 300хил. човека, същите които знаеха по 2 западни езика и бяха приобщили България към света по онова време. Днес резултата се вижда, в Швейцария отива един неграмотен престъпник, син на още по-прост човек, кадето ще се здрависва с хора от друго измерение, не че шявейцарците не знаят с какви отрепки трябва да се срещат. Нали децата на днешните душмани завършиха в колежи в Швейцария... Живота друго може и да не прави, но 2 неща съм му признал, са му любими и ги прави както трябва: Да преебва свестните и да го връща тъпкано на децата на зли и подли хора!!!
Frodo
на 15.06.2015 в 13:15:07 #2Тия да вземат първо да мрънкат на БДЖ и да изискват отчети за кражбите на горива, неефективни влакови линии, графика на почистване на влаковете и т.н. Няма тука цялата държава да работи за да може в БДЖ да се краде на воля. След като не могат да менажират компанията да я закриват!
psp_11
на 15.06.2015 в 13:00:06 #1Няма как протекторат на англосаксите да развива жп транспорт.. Това е обществена услуга, а те мразят по принцип обществото..