Тежка верижна катастрофа стана на АМ Хемус, близо до гара Яна, в посока София.

По все още неоткритото трасе, връзката на магистрала „Хемус" със Софийския околовръстен път - пътен възел Яна, бе осигурен коридор за около шест линейки, 5 полицейски коли и един автомобил на пожарната, които да достигнат до инцидента.

Последно:
Малко след 17 часа бе възстановено движението по магистралата в района на инцидента

Катастрофата е станала между три ТИР-а и четири леки коли между 10:30 и 11 часа. При огледа под един от тировете е открит електромобил.

От удара на място са починали двама, петима са пострадалите, според информация на пресцентъра на МВР. По-рано от полицията бяха съобщили за трима загинали.

Трима души са приети в Пирогов след катастрофата на АМ „Хемус".

В стабилно състояние и без опасност за живота са 11-годишно момиче и 22-годишен мъж. Момичето е с контузия на белия дроб, но не се налага операция. Младият мъж е шофирал бус, участвал в катастрофата. Той е с рана на бузата и контузия на шията и остава за лечение в отделението по Лицево-челюстна хирургия. В лечебното заведение е постъпил и 42-годишен мъж, но вече е напуснал лечебното заведение. Той е приет с рани и контузии на лявата подбедрица и лявата ръка. Пострадала при катастрофата 35-40-годишна жена е настанена в болница ИСУЛ в шокова зала като предстои да бъде преместена в реанимация.

Образовали са се километрични задръствания. Движението е спряно. Леките коли се отклоняват през АМ "Хемус" - пътен възел Елешница - път І-1 - София, а тежките в момента изчакват на място, до организирането на резервен маршрут и за тях.

От полицията не допускат медии до мястото на инцидента, което е отцепено в огромен радиус.

Борисов обвини кабинета за катастрофата край Яна

Още...

На мястото е и транспортният министър Данаил Папазов, който бе в района за отркриването на новия пътен възел между Хемус и Околовръстното на София, но отмени участието си.

Директорът на АПИ Лазар Лазаров обясни, че катастрофата е станала на км 4+500 на стария участък от АМ „Хемус", в посока София, малко след моста на село Елешница. За нас това е нелеп инцидент, каза още инженер Лазаров.

Призовавам за безопасно шофиране, заяви от своя страна и регионалният министър Десислава Терзиева. Тя отмени официалната церемония по откриването на обновения участък от АМ „Хемус", който свързва Софийски околовръстен път и пътен възел Яна заради ПТП-то.

Дошлите за церемонията по откриването свещеници отслужиха водосвет за новия пътен възел и молебен за жертвите на инцидента.

Терзиева лисна менче с вода, пожелавайки безопасно шофиране по новия пътен участък, с което набързо бе приключена церемонията.

Продължават дейностите по оглед на местопроизшествието. Достъпът на медиите до мястото на инцидента остава ограничен. Полицаите така и не разрешават да се снима зверската катастрофата, нито пък представител на медиите да се доближи до мястото.

Движението се осъществява само в едната посока на магистралата.

Междувременно транспортният министър Данаил Папазов, който посети мястото на инцидента, заяви за БНР, че ТИР с румънска регистрация, по всяка вероятност натоварен с олио, е помел няколко автомобила, които са намалили скоростта във връзка с образуваща се тапа.

Той поясни, че на мястото е видял останките на един микробус, една много тежко пострадала лека кола, която почти не си личи какво е било, също така има още няколко ударени камиона.

Имаше ранени, трябваше да се режат някои части от автомобилите, за да могат да бъдат изкарани. Много е тежка катастрофата - трима бяха починали до момента, като не се знаеше още дали в едната кола няма и други хора. Пострадалите бяха... поне аз преброих пет, от които двама доста тежко, уточни той.

В момента се прави организация за отпушване на голямата тапа. Дори на мястото, където е катастрофата, се режат мантинелите, за да могат колите, които са в платното към София, да се отклонят по други пътища, подчерта министърът.

Според него следствените органи се нуждаят поне от няколко часа, за да разследват случая, а също така, за да бъдат освободени автомобилите, е необходима тежка техника, която трябва да влезе и да освободи платното.