Тежка верижна катастрофа стана на АМ Хемус, близо до гара Яна, в посока София.
По все още неоткритото трасе, връзката на магистрала „Хемус" със Софийския околовръстен път - пътен възел Яна, бе осигурен коридор за около шест линейки, 5 полицейски коли и един автомобил на пожарната, които да достигнат до инцидента.
Последно:
Малко след 17 часа бе възстановено движението по магистралата в района на инцидента
Катастрофата е станала между три ТИР-а и четири леки коли между 10:30 и 11 часа. При огледа под един от тировете е открит електромобил.
От удара на място са починали двама, петима са пострадалите, според информация на пресцентъра на МВР. По-рано от полицията бяха съобщили за трима загинали.
Трима души са приети в Пирогов след катастрофата на АМ „Хемус".
В стабилно състояние и без опасност за живота са 11-годишно момиче и 22-годишен мъж. Момичето е с контузия на белия дроб, но не се налага операция. Младият мъж е шофирал бус, участвал в катастрофата. Той е с рана на бузата и контузия на шията и остава за лечение в отделението по Лицево-челюстна хирургия. В лечебното заведение е постъпил и 42-годишен мъж, но вече е напуснал лечебното заведение. Той е приет с рани и контузии на лявата подбедрица и лявата ръка. Пострадала при катастрофата 35-40-годишна жена е настанена в болница ИСУЛ в шокова зала като предстои да бъде преместена в реанимация.
Образовали са се километрични задръствания. Движението е спряно. Леките коли се отклоняват през АМ "Хемус" - пътен възел Елешница - път І-1 - София, а тежките в момента изчакват на място, до организирането на резервен маршрут и за тях.
От полицията не допускат медии до мястото на инцидента, което е отцепено в огромен радиус.
Борисов обвини кабинета за катастрофата край Яна
На мястото е и транспортният министър Данаил Папазов, който бе в района за отркриването на новия пътен възел между Хемус и Околовръстното на София, но отмени участието си.
Директорът на АПИ Лазар Лазаров обясни, че катастрофата е станала на км 4+500 на стария участък от АМ „Хемус", в посока София, малко след моста на село Елешница. За нас това е нелеп инцидент, каза още инженер Лазаров.
Призовавам за безопасно шофиране, заяви от своя страна и регионалният министър Десислава Терзиева. Тя отмени официалната церемония по откриването на обновения участък от АМ „Хемус", който свързва Софийски околовръстен път и пътен възел Яна заради ПТП-то.
Дошлите за церемонията по откриването свещеници отслужиха водосвет за новия пътен възел и молебен за жертвите на инцидента.
Терзиева лисна менче с вода, пожелавайки безопасно шофиране по новия пътен участък, с което набързо бе приключена церемонията.
Продължават дейностите по оглед на местопроизшествието. Достъпът на медиите до мястото на инцидента остава ограничен. Полицаите така и не разрешават да се снима зверската катастрофата, нито пък представител на медиите да се доближи до мястото.
Движението се осъществява само в едната посока на магистралата.
Междувременно транспортният министър Данаил Папазов, който посети мястото на инцидента, заяви за БНР, че ТИР с румънска регистрация, по всяка вероятност натоварен с олио, е помел няколко автомобила, които са намалили скоростта във връзка с образуваща се тапа.
Той поясни, че на мястото е видял останките на един микробус, една много тежко пострадала лека кола, която почти не си личи какво е било, също така има още няколко ударени камиона.
Имаше ранени, трябваше да се режат някои части от автомобилите, за да могат да бъдат изкарани. Много е тежка катастрофата - трима бяха починали до момента, като не се знаеше още дали в едната кола няма и други хора. Пострадалите бяха... поне аз преброих пет, от които двама доста тежко, уточни той.
В момента се прави организация за отпушване на голямата тапа. Дори на мястото, където е катастрофата, се режат мантинелите, за да могат колите, които са в платното към София, да се отклонят по други пътища, подчерта министърът.
Според него следствените органи се нуждаят поне от няколко часа, за да разследват случая, а също така, за да бъдат освободени автомобилите, е необходима тежка техника, която трябва да влезе и да освободи платното.
Гурлив Кентавър
на 19.08.2013 в 23:11:04 #60psp_11
на 19.08.2013 в 22:29:37 #59MAЙOPA | 19.08.2013 21:08 Статистиката не може да ме дразни. Даже и ти не ме дразниш. Ти си като онзи дето обяснявал пред свой приятел принципа на вятърната мелница и накрая заключил: Ей, не може да си толкова тъп. Пет пъти ти го обяснявам, на мен ми стана даже ясно, а ти не можеш да го разбереш.
psp_11
на 19.08.2013 в 22:07:44 #58MAЙOPA | 19.08.2013 20:50 А защо си толкова вещ в гадаенето кой какъв е? Виж себе си.. Непрекъснато се мъчиш да обучаваш, обобщаваш и правиш изводи от последна инстанция.. Защото се опитваш да си вещ по всички въпроси? Специално съм се сблъсквал с определени задачи в няколко области. Не претендирам, че разбирам всичко и зная всичко. Специално статистиката е трудна дисциплина и всеки може да си прави различни сечения за да извади прилични резултати - каквито са му необходими.
psp_11
на 19.08.2013 в 21:59:04 #57Работил съм в ВМА 1991-1996 Прогарамата за заплати и личен състав, съм я правил аз и един колега.. Не би обяснявай кое какво значи. Болничните листа в МКБ-9, коетое Международен класификатор на Болестите - ревизия (9,10...) За мъртвородено дете се брои дете починало до 5 ден от раждането. След това се води починало. Законът разглежда телата на мъртвородените деца като отпадък от родилната помощ. Поради това те не се предоставят на бременната жена, а се третират от лечебните заведения при спазване на императивния режим на Закона за управление на отпадъците (ЗОУ).
ъ-ъ
на 19.08.2013 в 21:47:29 #56буламачника за пореден път доказа колко е ненормален. От една нелепа и ужасна катастрофа по причина на щофьора на ТИР-а седнал да прави политически анализи и констатации и естествено както винаги да дава акъл и да пропагандира в стил ссср и работническо дело. луд човек.
psp_11
на 19.08.2013 в 21:46:11 #55Същото е със статистиката за смъртността. Когато не я регистрираш в болнично заведение, няма код по МКБ 9, сега вече МКБ-10, как се регистрира? С ЦРУ? Голям майтап.. Особен в Индонезия и Малайзия, където 40% раждат в къщи..
psp_11
на 19.08.2013 в 21:41:31 #54Тезите са верни, аргументите глупави.. Както винаги преувеличаваш.. А бизнеса, безработицата?
psp_11
на 19.08.2013 в 21:17:47 #53MAЙOPA | 19.08.2013 20:05 Точно това е поредното доказателство, че човек не трябва да слуша "автентичните" разкази и мнения на разни анонимници, а трябва да се позовава винаги на статистиката на сериозните организации! ---- Брой загинали при ПТП в България за 2012 год. 599 души. Брой загинали при ПТП в България за 2008 год 1061 души. На какво се дължи това Майоре? Хайде това са данни.. Тълкувай ги да покажеш мисъл..
Zoya
на 19.08.2013 в 20:12:14 #52"Майоре", живях 5г. в едно 3 милионно китайско село, където освен одраскани коли.......друго не видях. Ако и да нямат нашия опит.....та баща му карал рикша, сега синчето кара "Порше"............Но такива безумци като нашите - НЕ ВИДЯХ. Както и дупки и кръпки по пътищата?!? А съм обиколила 1/3-та от Китай.
Zoya
на 19.08.2013 в 20:02:10 #51Точно казано - КЪДЕ Е КАТ ?!? Имало "тапи"......ами поне 2 коли трябваше да са на мястото и да поозаптяват ! Нейсе, знаем се. Много по-удобно е ТЕ да са на сянка в колата, насрещните ти "мигат", че са там........................Наскоро пътувах до Търново. Участъка до разклона за В.Търново е кошмар! Включват се пътуващи от и до - София, Русе, Търново.............................................Има безумци с "едрички коли", които направо "метат" пътя............................Как беше - "НЕДОСЕГАЕМИТЕ".........
psp_11
на 19.08.2013 в 19:49:59 #50MAЙOPA | 19.08.2013 18:40 Статистиката за Европа: загинали на 1 млн. души. Това е реалното положение. Брой изминати километри, брой на автомобили и др. разни сечения на резултати не са интересни. Колко ранени и колко загинали. Ако си мислиш, че шофьорите в Южна Испания и Южна Италия са по-добри от нашите цигани без книжки, живееш в страхотна заблуда..
Tardelli
на 19.08.2013 в 19:41:23 #49Няма да споменавам гафа за откриването на отсечката на магистралата, защото инциденти стават и по самата магистрала. Аз обаче се питам къде са КАТ? Вече дори не можеш да видиш техни коли извън населени места. Камери почти няма поставени, а много от поставените вече са извън строя. Но къде са КАТ? Дори и през летните месеци тях ги няма. Вината според мен не е толкова в КАТ, колкото в самото министерство. Както знаем от години в полицията нямат пари за гориво, защото някой ги ползва я за подслушване, я за подривна дейност или пък за охрана на депутати например. Но пари за Пътна Полиция се отделят много малко, а както виждаме, това коства животи. Аз лично не очаквам от полицията да хваща престъпници, тя това почти никога не го е правила, дори не очаквам да се бори с корупцията и с олигарсите, но може поне да се грижат за сигурността на хората по пътя. Ако го направят, ще има голям смисъл от тях, ще има полза. Те обаче дори и това не правят и вината разбира се е в МВР.
psp_11
на 19.08.2013 в 19:38:20 #48Никога не съм искал да емигрирам. А и тук се чувствам добре. И двете ми деца също са тук и както виждам нямат намерение да емигрират. --- Според разпространени днес от властите предварителни данни 37 313 души са загинали при пътно-транспортни произшествия (ПТП) 2007. Това е с 9,1 на сто по-малко от предходната година, когато жертвите са били 41 059. Най-малко загинали при автомобилни злополуки е имало през далечната 1961 г., когато смъртните случаи по пътищата в САЩ са били 36 285. - при 100 млн. по-малко население..
psp_11
на 19.08.2013 в 19:18:58 #47Янакиев | 19.08.2013 17:36 Контролът по спазване на правилата за движение в Германия и Холандия не е оставен само на камери и полиция. Два СМС за едно МПС в рамките на няколко часа се счита достатъчно за глоба. Друг е въпроса в България подобно действие как ще се отрази като половината сме роднини, а другата половина се познаваме..
Янакиев
на 19.08.2013 в 18:39:07 #46Хенри III | 19.08.2013 17:26 докато на власт е прокълнатия само ше мрете - мама ви болшевишка --------- аааа... чакай бе човек! Ти от къде знаеш че не са загинали демократи ? то и без това малко останахме, дай да се уважаваме
Янакиев
на 19.08.2013 в 18:36:55 #45psp_11 | 19.08.2013 17:15 ее .. как ве.. ти нали ги знаеш знаците с ограничение 60 км, дето ги слагат по за една крайпътна чешма на някоя второкласна магистрала, и ченгетата се крият в храстите отстрани. Докато не се промени манталитета няма да се оправят нещата. Какво им пречи да вдигнат скоростната бариера, като затворят очастъци с позволени ниски скорости, които не се използват практически в определени, особенно туристически привлекателни месеци в годината ?! На тежкотоварните автомобили трябва да бъде забранено изпреварванетона други такива ако скороста им е близка до пределната, и има лекотоварни автомобили в близост. Изобщо изпреварване на друг тежкотоварен автомобил с скорост близка до разрешената трбява да се разглежда като сериозна предпоставка за ПТП, и глобата за такова нарушение трябва да е сериозна. На следващ етап - маневри без светлинна индикация също трябва да бъдат сериозно наказвани. Маневри, които поставят в опастност останалите водачи също трябва да бъдат сеиозно наказвани - изпреварване от дясно, престрояване на ляв завой от ляво на престоилия се - с цел да бъде изпреварен по време на маневрата, завой на ляво от най-крайна дясна лента и прочие.. тези неща трябва да бъдат изкоренени от народо-психо-селологията на средно статистическия шофьор, и особенно рали мастер ТИР-аджиите ...
Кинтаро
на 19.08.2013 в 18:32:09 #44По време на Социализма такива работи не се допускаха!!! Искаме си Социализма!!!
Янакиев
на 19.08.2013 в 18:17:26 #43МOРЯКА | 19.08.2013 17:13 Е.. аз не се засягам от това, и не ти търся пропуските в синтаксиса, нито пък пиша простащини като теб с цел да изпъкна между редовете спам. Комплексирания тираджия си ти моето дете. .
psp_11
на 19.08.2013 в 18:15:45 #42Хирам | 19.08.2013 15:50 След като си пътувал в Европа и Африка, защо пишеш такива глупости. Културата на движението е отражение на поведението на пътя. Значи вместо първия, който види задръстване да предупреди следващите след него, трябва да сложиш полицай с патрулка??. Задръстванията ще продължават и ще стават все по-големи. Защо не коментираш верижната катастрофа на 8 автомобила днес сутринта на Аспаруховия мост във Варна?
Янакиев
на 19.08.2013 в 18:15:39 #41МOРЯКА | 19.08.2013 17:08 Ти ми кажи.. аз не знам как се получава тапа на магистрала, където има повече от колкото ти трябват ленти. Явно някой е направил нещо вредно. А най-честите вредители са ТИР-аджиите. Това ми е мисълта.