Компанията "Еърбъс" е предупредила  екипажите си да следват стандартните процедури, ако се усъмнят, че индикаторите за скорост могат да показват грешни измервания.

Предполага се, че тези предварителни мерки се дължат на техническа повреда, изиграла роля в катастрофата с полет 447 на "Ер Франс", информира Ройтерс.

Разследващият екип е изготвил предупреждението си от серията автоматични съобщения, излъчени от машината в последните й 3-4 секунди от полета. Според тях е имало някакво несъответствие между различните измерени скорости, преди навлизането на самолета в турбулентна зона.

Телексът от "Ербъс" е бил изпратен късно в четвъртък до клиентите, експлоатиращи модела А330.

В света в момента се използват над 300 самолета като падналият в Атлантическия океан.

Препоръката е била оторизирана от френската агенция за разследване на авиационни инциденти (BEA), която се занимава със случая с полета от Рио де Жанейро до Париж.

В нея се казва, че има "некохеретност" в данните за скоростта, съдържащи се в съобщенията от машината.

"Еърбъс" заявява, че телексът до клиентите й не означава, че пилотите са направили нещо неподходящо или че грешка в дизайна е по някакъв начин виновна за катастрофата.

Според Жустин Дюбон, говорител на компанията производител, документът по никакъв начин не вменява каквато и да е било вина.

Засега разследващият екип не знае още дали полет 447 се е движил с неподходяща скорост, когато е преминавал през бурята.

Авиационен експерт, пожелала анонимност, разяснява пред Ройтерс, че сензорите за скорост работят под въздушно налягане и би могло да дадат неверни данни, ако някакъв предмет, например ледена покривка - им попречи.

На големи височини тези датчици се подгряват срещу замръзване и заледяване.

Ако пилотите се усъмнят в коректността на показанията, те може погрешно да намалят скоростта и това да се отрази фатално на самолета.