Държавна агенция „Архиви" стартира третия си проект по Оперативна програма „Административен капацитет", според който трябва да представя нови електронни услуги на своите потребители.

Стойността на проекта е 400 000 лв. и той трябва да бъде завършен в края на месец август следващата година.

Инициативата предвижда създаването на софтуер и разработването на модули за електронни услуги към уеб-базираната „Информационна система" на държавните архиви. Целта е повишаване на ефективността при събиране на приходите от тези електронни услуги, като ще се въведе възможността за онлайн заплащане.

След края на проекта всеки гражданин или юридическо лице ще има възможността да подава електронни заявления за справки, копия, удостоверения, преписи и експертизи за реставрация, като необходимите документи ще бъдат сканирани и предоставени онлайн и заплащането за ползването им ще се получава в същата форма.

До момента са въведени над 2 млн. архивни единици, като за въвеждане остават още толкова на брой. Напълно готовите информационни системи са архивите във Велико Търново, Силистра и Смолян.

Въпреки факта, че електронизацията ще създаде допълнителна работа на служителите, проектът не предвижда нови щатове. От Държавна агенция „Архиви" си пожелаха това да се промени, тъй като в последните години се бележи негативна тенденция към съкращаване на служители, въпреки че като обем на работа има необходимост от нови такива.