Вратите на 15 заведения по родното Черноморие са били затворени през изминалия летен сезон заради нелоялни търговски практики.
Това отчетоха на пресконференция от Комисията за защита на потребителите (КЗП) и се похвалиха, че през летните месеци са осъществили близо 3000 проверки, а са открили едва 210 нарушения.

"Наблюдава се спад на нарушенията на търговците спрямо правата на потребителите в сравнение с летните сезони от предходни години", разчете данните председателят на комисията Димитър Маргаритов.
По думите му, проверителната кампания на КЗП е била успешна, което ще се отрази за в бъдеще на поведението на търговците.

Все пак от контролния орган са затворили за нарушения 15 заведения по Черноморието, а общо в страната заради нелоялни търговски практики е била спряна работата на общо 30 обекта за хранене и развлечения.

Най-честите нарушения при ресторантите и дискотеките са липса на необходима категоризация или например посочени цени само в евро.

Под "удара" на КЗП по родните курорти са попаднали и аквапарковете. В един от тях проверяващите са открили липса на документи и техническа неизправност на шест съоръжения, което е довело до тяхното спиране.
Това лято контролният орган се е натъкнал и на друг тип нарушение, а именно - ограничен достъп до някои обекти за хората с увреждания.

"Около десет места за настаняване не бяха пригодени за хора с увреждания", посочи Маргаритов.

В цифри кампанията на КЗП по морето изглежда по следния начин - 1470 проверки в района на Варна, от които над 300 в хотели и 1090 в заведения, а написаните актове са 95. В курорти на област Бургас - 1330 проверки, от които 975 в заведения и 335 в хотели, а актовете са 110.

Работата на чейндж бюрата също е била обект на внимание от страна на КЗП предимно заради търсенето на валута в брой заради кризата в Гърция. "Не сме открили нарушения и нелоялна търговска практика при тях", изтъкна шефът на КЗП.

След края на летния сезон от контролния орган ще се захванат и със специална кампания за проверки на търговските обекти около училищата, като вниманието им ще бъде насочено най-вече към това дали се продават цигари на непълнолетни. Друга идея на комисията е да започне да съветва директорите на училищата за това към кои туроператорски агенции да се обръщат при организиране на екскурзии.

"Наша цел е да убедим търговците, че е важно от тяхна страна да бъда отзивчиви към потребителите", заключи Димитър Маргаритов.