Упорството на в-к „Сега" е на път да разкрие поредната жалка далавера с обществени поръчки у нас.

Става въпрос за развитието на случая, след като стана ясно, че аграрното ни министерство плаща над 47 хиляди лева за популяризиране на програмата за селските райони във Facebook и Twitter (нещо елементарно, което става или без пари, или за символични суми, б.р.). Двете социални мрежи са генерирали по проекта интереса на 27 души.

ведомство е приготвило близо 6 млн. лева за upgrade на сайт, сега разбираме, че колегите им от

Договорът е спечелен от фирмата „Кей ем ком" на 25-годишната бивша пиарка на Агенцията по храните Кристина Спасова.
Става ясно от вчера, че градската прокуратура се е самосезирала, след като излезе наяве, че компанията на Спасова, регистрирана през септември 2011 година с капитал 2 лева, вече притежава два офиса в София за над 500 хил. лева и дял от предприятие за преработка на храни в Берковица.
Освен това, разкрива вестникът, Спасова се оказала и „крупна съсобственичка и арендаторка на земи".

Прокурорите ще проверяват има ли основание за започване на досъдебно производство, което да разследва рязкото забогатяване на Спасова.

Абсурдите обаче се задълбочават от данните, които „Сега" с хиляди мъки са получили от земеделското ведомство с подробности за въпросната обществена поръчка за Facebook и Twitter.

Става ясно, че другите две компании, поканени да предложат оферта за изпълнение на дейността са "Дилкон" ЕООД, собственост на родената през 1987 г. Диляна Божилова, и "Мойри Ко" ЕООД, собственост на родената през 1989 г. Кристина Георгиева.

Справка във фирмените регистри показала, че "Дилкон" и "Мойри Ко" са регистрирани на същата дата като предпочетения им конкурент "Кей ем ком" - 30 септември 2011 г.
Учредителните актове на трите фирми са с абсолютно еднакво съдържание и графично оформление.

Неуспелите на състезанието "Дилкон" и "Мойри Ко" пък са публикували годишните си финансови отчети на 6 март 2012 г., като и двете фирми имат абсолютно еднакви финансови резултати - 1000 лв. приходи от услуги, 3000 лв. разходи за възнаграждения, финансова загуба - 2000 лв.

Трите компании са внесли близки по цена оферти за популяризиране на земеделската програма - на 30 ноември "Мойри ко" иска 49 000 лв. за услугата, ден по-късно "Дилкон" сваля летвата на 48 500, а "Кей ем ком" - на 47 500 лв.
Самите покани от МЗ към фирмите са били изпратени на 24 ноември след заявен интерес от "Кей ем ком" на 1 ноември. В писмото си за намерение фирмата се позовава на публично обявен списък с проекти, за които ще има еврофинансиране от програма "Техническа помощ".