Даването на домашна работа от училище може да носи само негативни емоции. Това показват резултатите от изследване във Великобритания, проведено от специалисти от Образователния институт, цитирано от в-к Times.

Домашната работа на ученици от началното училище е източник на конфликти, които раждат негодувание от училището. Тя трябва да отпадне за доброто на ученика, според съюза на учителите, подкрепени от експерти в образованието.

„Домашната работа може да бъде източник на огромни количества стрес, особено за децата, лишени от родителска грижа. Те нямат книги, компютри и добре образовани родители, които да им помагат. От там идва и негодуванието към училището."

„Средностатистическите деца могат да се приберат вкъщи и някой да им помогне с домашното. Децата от социални домове не получават помощ и това за тях е проблем," добави д-р Баустед.

"Така се завърта един постоянен кръг на съпротивление, защото нямат културна, емоционална и образователна подкрепа, която средностатистическите деца могат да получат."

Изследването, проведено от Образователния институт, показа, че домашната работа може да причини търкания между родители и деца. Загрижеността за бъдещето на детето може да доведе до прекален натиск.

По този начин всяка възможност за качествено образование е загубена и е по-добре домашната работа да отпадне.

Изследването, дело на д-р Сюзън Халам, също разкрива, че домашната работа развива потенциала, ако е в умерени количества. Има оптимално ниво, което ако се надхвърли, изобщо не води до нищо добро.

Дилън Уилям, изпълнителен директор на Образователния институт, каза миналата вечер, че повечето от домашните, задавани в училище, били „глупости". Той добави: „Ако учителите измисляха по-добре домашните и ги използваха в учебния си план, от тях ще има много по-голям ефект."

„Най-голям ефект имат домашните, за които децата са помолени да представят материали, подготвени вкъщи за следващия урок. Най-безсмисленото, за съжаление, е най-разпространено: когато децата трябва да довършат вкъщи, започнатото в урока," каза професор Уилямс.

„Добре организирана програма за домашна работа може да помогне на децата и на младите хора да развият успешно уменията си, самостоятелност, независимост, любов към учението до края на живота."