Заради липсата на средства спират по-голямата част от ремонтите по пътищата в страната, съобщиха от пътната агенция.
Ще бъде замразена работата по над хиляда и 800 километра пътища.
Проблемът е, че страната ни не може да осигури парите за съфинансиране по държавно-инвестиционните заеми с Европейската инвестиционна банка и Световната банка.
По голяма част от пътищата строително-монтажните работи вече са започнали. Замразяването им до края на годината се налага заради липсата на средствата за съфинансиране на проектите. На места има проблеми и с темповете на работа на фирмите - изпълнители.
Временно се отлага работата по 36 проекта. Три от проектите не се спират. Те са в процес на завършване. Един от тях е работата по прохода Шипка. Пътната агенция уверява, че нужните места ще бъдат обезопасени. Но някои от пътищата ще се наложи да останат затворени.
В това число влизат част от артериите, за които ремонтът е повече от наложителен. Откакто е построен пътят Шумен - Силистра не е преасфалтиран. Всяка година поддържащите фирми изкърпват частично дупките, но полза няма. Отварят се все по-големи и дълбоки кратери, а пътят е заприличал на решето.
Трафикът е натоварен, защото пътят е и част от международно трасе. Оттук преминават тировете от и за Румъния. На шофьорите е писнало да сменят джанти и гуми. Преди дни недоволството им ескалира в граждански протест.
От месец март там чакат да започне цялостното преасфалтиране на пътя, за което 65% от средствата са осигурени от Европейската инвестиционна банка, а останалите 35% трябва да дойдат от Държавния бюджет.
Агенция „ Пътна инфраструктура" избра и изпълнител на ремонтните дейности, но след това разпространи информацията, че те не могат да стартират до края на годината, поради липсата на средства от републиканския бюджет.
Пътят от София към Своге и околните села е в сравнително добро състояние за българските стандарти. По трасето на Искърското дефиле обаче дупките са стотици, което затруднява движението по тясното шосе.
В началото на месеца маршрутка с пътници падна в дере от моста на село Реброво, като местни хора коментират, че често се случва в стремежа си да избягат от дупките, шофьорите да навлизат в насрещното платно.
За местата, в които ремонтите се спрени От Агенция пътна инфраструктура обещават, че ще оставят обезопасена пътна инфраструктура.
„Разбира се, това ще доведе до недоволства, ние си даваме сметка. Затова правим всичко възможно щото да се получи така, че да продължим работата по тези пътища", посочват от АПИ.
"Ще платим много голяма цена за консервирането, за спирането на строителните работи, някои от пътищата ще останат затворени и гражданите ще търпят дискомфорт точно през летните месеци", допълват още от агенцията.
Продължават да се търсят начини работата по част от възловите пътни трасета да продължи.
mitkonice
на 10.07.2010 в 01:32:15 #14Странно как за това всичко - което всъщност е САМО пътна инфраструктура, другите държави са намерили пари - значи може. Ама селянинът е откърмен от 20 години с поредното - НЕ МОЖЕ ЗА ВСИЧКО ДА ИМА ПАРИ. Айде следващия път да няма за Сибанк и може и за пътна инфраструктура да се намери...ама за Сибанк някак си може...
devil66
на 10.07.2010 в 01:16:48 #13много сте ми тъпички! не може за всичко да има пари. По добре да каже няма вместо той обеща пък не си изпълни обещанието
ivonty
на 10.07.2010 в 01:03:26 #12Човек трябва обезателно да премине през границата на Малко Търново, за да види колко зле сме в действителност. Преди половин час се връщам от там и просто ми е жал за тази страна. Оттатък браздата 5 лентов път с по 30 см. асфалт, отсам 2-лентовия път е станал на еднолентов. Нито винетки ми искаха, нито нищо. Тук пътен данък, винетки, акцизи на горивата и само кражби. Малко еретично (всъщност доста), но май е по-добре наистина турците да дойдат
Граф Менте Христо
на 09.07.2010 в 23:45:44 #11Би трябвало на българските фирми да им бъде забранено да ремонтират или да строят пътища ако не са били подизпълнители на някоя европейска фирма поне 5 години! Много е важно,ОТК да ти е германец!
Граф Менте Христо
на 09.07.2010 в 23:39:18 #10Преди 30 години на път за Полша,през СССР,пресякохме Карпатите по бетонен път построен от Хитлер,скоро пак минах по същият път - идеално шосе ,без никаква подръжка!
Наглия
на 09.07.2010 в 23:30:28 #9мешуга | 09.07.2010 21:24
Uau
на 09.07.2010 в 22:53:14 #8Затова ще продължаваме да дишаме прахта на гърците,които са закъсали "страшно много"
mitkonice
на 09.07.2010 в 22:38:53 #7Нали уж в актуализирания бюджет имаше заложени средства... Няма значение - Сибанк и Корпоративна да са живи и здрави, селяните могат да си карат по селски пътища.
illuminat
на 09.07.2010 в 22:14:14 #6Управия в кенефа НЯМАААА... 7мил, души дуржавица като един УСА град и неможе да се управи....Ми закриите я да я ева и държавата
illuminat
на 09.07.2010 в 22:12:37 #5мешуга | 09.07.2010 20:48 _________________________________ Е то тоя дефицит неможе да се скрие нали проверки текат насам натам ще уловят Ганьо че мами хахха....
thunderlord
на 09.07.2010 в 21:33:46 #4А... А аз ще строя пътища... Нолмално , Мишуга да се издъни тиквата ... кат се е доверил на адвайзери-Сезгиньофили
kandiman
на 09.07.2010 в 21:08:17 #3Докога ли ще ги търпим Само седя чета по сайтовете гръмки фрази А на дела вобще ни няма не се ли разбра че така няма да стане по добре за нс Трябва да сме настоятелни Ако трябва и безкомпромисни Ама май е по лесно да го напишем отколкото да стане ралност Е затова ще си живеем в кенефа Ама по полека да се силят някой хора по форумите че ми става жал за тях
Граф Менте Христо
на 09.07.2010 в 21:03:14 #2Грешка! Бат Бойко не бива да спира ремонтите а да убеди фирмите,да пълнят дупките със собствени средства и,че ще им се плати след 1 година от новия бюджет!
Малкия брат на Требъла
на 09.07.2010 в 20:56:53 #1Да живее ГЕРБ и БСП То май няма разлика де Само ми е чудно къде отиват милионите на ден които се събират само от акциза на бензина