За две години срещу „Гъливер травел" има 30 сигнала. Това обяви пред БиТиВи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов. Комисията е извършила 20 проверки и е наложила 6 акта, които се обжалват в съда. Маргаритов посъветва хората, които стават жертва на некоректни туроператори да звънят на КЗП, която има 24-часова линия за връзка.

Припомняме, 31 деца от Търговско-банковата гимназия в София бяха изоставени от туроператорска фирма в Испания. Оказа се, че нямат резервации и нощувките им не са платени. Учениците, които са от 8, 9 и 10 клас, са спали в хотел с условията на бежански лагер. Родителите на учениците платили за екскурзията още през февруари, парите обаче не са стигнали до испанската агенция посредник. Средствата са били достатъчни само за първите две нощувки в Любляна и Кан, за нощувката в Испания парите са дали шофьорите на автобуса и някои от възрастните в автобуса.

В тази връзка председателят на Асоциацията на туроператорите Димитър Попов посъветва родителите, които пращат децата си на екскурзия, да проверяват предварително в хотела дали всичко е платено. Той смята, че у нас трябва да се създаде гаранционен фонд, който да поема разходите при подобни проблеми. В други европейски страни имало такива фондове.

Пред офиса на фирма „Гъливер травел" в София и тази сутрин имаше гневни родители. Шефката Ирена Гришева е категорична, че фирмата не носи отговорност за условията в хотела, защото имало разминаване в категоризацията между България и Испания.

Осмокласничката Анна-Мария Тарасова разказа, че в двузвездния хотел било много мръсно, във ваната имало черни неща, а в някои стаи нямало канали. Условията били много лоши.

Децата потвърдиха, че от вчера са настанени в нов 4-звезден хотел. Те обаче знаят, че са платени само две нощувки и нямат представа дали екскурзията им ще продължи до вторник, за което са платили техните родители.

От своя страна пред БНТ министърката на туризма Николина Ангелкова обясни, че работата по казуса вече е стартирала. По думите й, въпросната фирма имала още много нарушения. Още миналата година Комисията за защита на потребителите е сезирана за недобра практика от тяхна страна. Става въпрос за  неплащане към техни потребители, за неосъществяване на ваканции, на почивки и в момента тече процедура за установяване на административни нарушения.

„За съжаление в закона има празнота и не може временно да се спира дейността на такава фирма и в момента сме инициирали такива поправки в закона за туризма", коментира още ресорната министърка.