След "Майкрософт" и "Интел", следващият американски технологичен гигант, който може се окаже в полезрението на европейските регулатори в областта на конкуренцията е "Гугъл" с вездесъщите си търсачки и бизнеса си в онлайн рекламите.

Това съобщи europe.bg

Това поне е един от главните аргументи в защитата на "Майкрософт" срещу последните антитръстови обвинение от страна на ЕС, които обвиняват софтуерния гигант в противозаконно обвързване на браузъра "Интернет Eксплорър" с операционната система "Уиндоус".

След като в сряда глоби "Интел" за злоупотреба с доминиращото си положение на пазара с рекордните 1,06 милиарда евро, Европейската комисия продължава с нови законови действия срещу "Майкрософт" за " Интернет Eксплорър". Според източници, близки до случая, основна теза в защитата на "Майкрософт" е, че "ако има компания, която печели от това, то тази компания е "Гугъл".

"Майкрософт" твърди че това, което има значение в случая с браузърите, е пазарът на търсачките и доходоносният рекламен пазар - две основни бизнес линии за "Гугъл". Комисията иска "Майкрософт"да включи различни уеб браузъри в "Уиндоус", така че потребителите да могат да избират кой браузър да използват.

"Делото не е за "Гугъл", каза говорител на интернет компанията. "То е за това да се дадат на потребителите повече възможности за избор между уеб браузърите, които са входния пункт към Интернет".

Брюкселски експерт по анти-тръстовото законодателство заяви, че е "особено интересно, че "Майкрософт", след толкова много проблеми с европейското право в областта на конкуренцията, сега е готов да използва закона в своя полза".

Въпреки това, той подчерта, че ключовият въпрос не е дали компанията има доминиращ дял от пазара, а дали използва този дял, за да притисне нечестно конкуренцията". "Напълно е позволено да имаш доминираща позиция на пазара, забранена е злоупотребата с нея", каза експертът, който не пожела да бъде назован.

"Решенията по въпросите на конкуренцията трябва да вземат предвид и други измерения като защитата на личните данни на потребителите", каза той.

Комисията пропусна такава възможност, като през март 2008 г. даде благословията си за това "Гугъл" да погълнат "Дабъл клик", въпреки тревогите на потребители и защитници на личната неприкосновеност.