Остър недостиг на кадри има в транспортния сектор у нас. Няма шофьори, които да извършват международните превози. Това заяви членът на Управителния съвет на Съюза за международните превозвачи Илиян Филипов, цитиран от Money.bg.

Кризата в сектора е огромна, защото има нужда от над 5000 нови шофьори, допълни Филипов.

В момента по-голямата част от професионалните водачи наближават пенсионна възраст, а желание от страна на младите няма. Работата е непривлекателна, макар че българските международни шофьори получават заплати и командировъчни от порядъка на 1200-1500 евро на месец. Дори в момента има 85 испанци и 35 гърци, които работят в български фирми.

От Съюза за международните превозвачи алармираха, че в България се регистрират мними фирми, които получават лиценз за превоз на територията на Европейския съюз. Тези фирми имат право да издават индивидуални разрешителни (копия) на наетите от тях водачи, но това става в разрез с изискванията на Европейския съюз, които определят броя на камионите във фирмите и съответно броя на водачите. Мнимите фирми нямат никакви камиони, но издават индивидуални копия на голям брой водачи, които после отиват да работят в други европейски страни и така от страната изтичат обучени и квалифицирани водачи.

От Съюза за международните превозвачи поискаха този проблем да се разреши от страна на „Автомобилната администрация" към Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, защото в противен случай ще прибегнат до протестни действия.

Друг проблем, за който алармираха от съюза, е, че в момента на границата с Турция продължават да се събират по 30 лв. на всяко влизане на камион за дезинфекция. Сумата е много голяма на фона на 20 лв. за дневна винетка, която дава право за движение на тежкотоварните автомобили по пътната мрежа. Председателят на съюза Ангел Траков посочи, че в момента тези инсталации за дезинфекция дори не работят и на превозвачите само се издават бележки и им се искат парите.