През 2012 г. от столичния квартал „Надежда" до центъра ще се стига с метро за 8 минути, а от „Надежда" до „Лозенец" за 15 мин. Това е целта, която сме си поставили и за това наблюдаваме много внимателно работата на метрополитена и фирмите дали работят по график, заяви столичният кмет.

Йорданка Фандъкова инспектира строежа на метростанцията до Централна гара. С пола и ботуши на ток тя не се поколеба да нагази в калта и да слезе в тунела, където строителите работят по изграждането на спирката на метрото.

Преди почти 5 месеца през юли беше пусната да работи тунелопробивната машина в София, припомни Йорданка Фандъкова. Тогава машината е започнала работа в столичния квартал „Надежда".

По-рано:
Хората да си изчистят тротоарите от снега, призова Фандъкова.
Още...

Вече пет месеца по-късно машината излиза на бъдещата метростанция пред Централна гара. В района на метространцията са предвидени 2 етажа с паркинг за около 160 автомобила. Към метрото ще водят входове откъм Централна гара, Централна автогара и хотел „Принцес палас". Заедно със строителството на метростанцията ще бъдат реконструирани подлезите, които в момента са в изключително лошо състояние, допълни кметът на София.

Следващата година започва и цялостна реконструкция на подлеза на НДК. 1000 метра вече са пробити от тунелопробивната машина.

В последните дни от „Банишора" до Централна гара се пробиват над 20 метра на ден. Машината вече е набрала темпо, коментира Фандъкова. През месец март работата по изграждането на метрото ще достигне до Лъвов мост, през май - станцията на ЦУМ, през септември 2011 г. машината трябва да приключи работа на кръстовището на бул. „Витоша" и „Патриарх Евтимий". След това остават довършителни работи, допълни кметът на София.

51% от дейностите по метрото вече са изпълнени във всички участъци, увери Фандъкова. Тя подчерта, че от Столична община продължават да следят сроковете.

Всички чакаме да се отблокира движението и трафика в София и най-вече столицата да има модерен градски транспорт в „Надежда" - „Обеля", „Младост" - „Цариградско шосе" и „Надежда" - „Черни връх". През август ще открием изцяло реконструирания булевард „Ломско шосе", а през 2012 г. и бул. „Черни връх", похвали се столичният кмет.

С 25% се очаква да бъде облекчен трафика след изграждането на втория метродиаметър през 2012 г. В момента метрото се използва от 180 хил. пътника дневно. След пускането на тези участъци те ще станат около 400 хил. пътника дневно.