Три основни компонента са заложени в кампанията на КАТ и Съюза на българските автомобилисти (СБА) за подготовка на водачите на автомобили и пешеходци за зимата - пътните условия и обстановка, подготовката на и състоянието на автомобилите и настройката на участниците в движението.
В сградата на СБА съвместно с Главна дирекция „Национална полиция" - Пътна полиция се проведе пресконференция, с която беше дадено началото на кампания „Зима" 2013.
681 предписания са направени след оглед на състоянието на пътищата в страната в края на лятото по заповед на министъра на транспорта. По тях вече се работи активно и в най-кратки срокове ще бъдат изпълнени, обеща комисар Антон Антонов от КАТ.
Антонов бе категоричен, че основната цел на кампанията е превенцията, а не размера на последващите санкции. Водачите ще бъдат проверявани за изправност на чистачките, грайфери, светлини и светлоотразители, което обхваща велосипедисти и каруци.
Засега законодателството не задължава водачите да слагат зимни гуми през зимата, което според Антонов не е най-доброто решение, но въпросът е в ръцете на законодателния орган.
Поради тази причина засега от КАТ могат само горещо да препоръчват на водачите да ползват зимни гуми заради своята безопасност. В закона е записано, че грайферът трябва да бъде минимум 1.6 мм, но той не разделя гумите на зимни и летни, обясни той.
Освен техническите проверки на пътища и автомобили е много важно както водачите, така и пешеходците да променят психическата си настройка спрямо по-различната ситуация на движението през зимата. Да намалят скоростта, да обръщат повече внимание на зони с поток от пешеходци, като последните също да се съобразяват с намалената видимост, призова Антонов.
Проверете отоплението на стъклата и на купето, акумулатора и стартовата уредба; заредете зимна течност за чистачки, проверете концентрацията на антифриза; карайте с колани и съобразявайте скоростта със специфичните зимни условия, призовават още от СБА.
Като част от кампанията от 05.11 до 15.11 в СБА и „Мото Пфое" пък водачите могат да проверят безплатно състоянието на гумите на автомобила, както и да ползват отстъпки от труда за подготовката на автомобила за зимния период.
При проблеми пък денонощно водачите могат да звънят на пътната помощ на СБА на телефон 146, припомнят организаторите.
moni74
на 15.11.2014 в 10:25:00 #17checho4 | 05.11.2013 20:40 Утре ще измислят някаква зимна нафта Зимният дизел е измислен отдавна и се прави всяка зима. По разписание в рафинерията минават на такова производство, когато идва зимата. Основната разлика между зимния и летния дизел е в температурата на замръзване.
Thomаs Linke
на 05.11.2013 в 22:44:38 #16Бахур Остави тая работа с тестовете...за мене най- добрия тест е този, който всеки си прави докато кара. През зимата зимната гума си е по- добра. На сухо, на мокро, на сняг, на лед. Сложих си Алпините още преди 2 седмици и чакам снеговте да гледам шоуто на любителите на летни гуми Иначе съм ЗА закона, както и всички разумно мислещи хора
Thomаs Linke
на 05.11.2013 в 22:36:01 #15checho4 | 05.11.2013 20:40 Утре ще измислят някаква зимна нафта ----------------------- Верно?
checho4
на 05.11.2013 в 20:40:35 #14Тия са малоумници.......Утре ще измислят някаква зимна нафта ,по-скъпа разбира се и ще ни задължат да караме само с нея ,ако не е,жестока глоба.........
stoyank
на 05.11.2013 в 18:57:42 #13Става интересно. Изгорели зимни гуми, са по лоши и от летните. А след 2-3 години всички зимни губят качествата си. В България е нормално през зимните месеци да има температура над 20 градуса. Затова катаджиите трябва да проверяват и DOT-a на гумите. Трябва да са на 1-2 години. Въобще отдавна трябват промени в законите които да оскъпят използването на автомобил, за да се разчистят улиците от подвижни купчини скрап.
bahur
на 05.11.2013 в 17:45:31 #12инвестор1, ПОСЛЕДНИТЕ тестове (тази и миналата година) на европейски автоасоциации и списания ИЗНЕНАДВАЩО установиха, че актуалните летни гуми на големите марки всъщност са по-добри на всичко през нормалната зима, освен на сняг. Особено при дъжд. При СНЯГ не го коментираме. Въпросът е, че България не е като оная северна Европа, която давате за пример. Тук сме много по на юг и в южна България (източна, щото западна са планини) е спорно кои гуми са по-безопасните. Но пък като завали, макар и инцидентно, зимните гуми са безалтернативни.
investor1
на 05.11.2013 в 17:30:04 #11обикновено ме мързи да си сменя гумите навреме и го правя след като навали як сняг, но винаги като го направя усещам огромна разлика в поведението на колата(и зимните и летните са ми мишелини). Зимните гуми се държат по-добре при всякакви условия, било то сняг, вода или сух асвалт, когато температурата е под 7 градуса. Над тази температура си е за летни гуми. Това са резултати от многбройни тестове, въпреки, че Бай Ганя може да има и друго мнение по въпроса.
bahur
на 05.11.2013 в 17:22:06 #10Да се изкажа и аз. ЗИМНИТЕ ГУМИ СА ПО-ДОБРИ САМО НА СНЯГ, а не зимата, макар и да се казват така. Защото те се правят за северно-европейските зими, а не за нашите умерени. Летните гуми са по-добри на сухо и мокро дори и през зимата, особено при нашите климатични условия, където температурите по често са над нулата. На лед гумите нямат значение. Идеята би била ефективна, ако се прави разлика между регионите у нас. Примерно, задължително гуми в Северна България и планините. Но дори в малка България има огромни климатични разлики. В Бургас вали сняг 1 път на 10 години за 1 ден. Зимните гуми по тези топли места СА ОПАСНИ. Много по-добре би било да се следи за годността на гумите. То и сега има такъв закон, ма никой не го спазва.
Miki
на 05.11.2013 в 16:48:57 #9Съгласен съм! Доста не съм в час ама ще се оправя. Излиза, че писането в нюза също може да ти е по някога от полза и да научиш нещо, вместо да се правиш на добрия самарянин.
1-3-1-3
на 05.11.2013 в 16:41:32 #8Мики, ми ти верно не си много в час бе майна....
Miki
на 05.11.2013 в 16:37:32 #7Като ви гледам, че сте убедени простаци и то без някой да се налага да ви убеждава да попаднете в капана, то силно съжалявам, че не съм в този бизнес с гумите. Впрочем имам известно участие. Ако се гласува въпросното задължение не е зле да се ориентирам към по-голямо такова. Такива пари от евтини зимни гуми ще изкарам. Ама гуми които да не издържат много много на чист асфалт. Впрочем те и без това зимните при тези условия не издържат. Всяка есен ще ми пълните джобчето щото сте много умни и не сте от село и щото е така в Европа. Ама то и аз съм доста прост. Като мога да правя пари на гърба на заблудени говеда мислещи се за много умни, защо все още ги съжалявам и се стремя да им отварям очите? Я шибай наред заедно с някои мои хора. Ей, ама вярно съм прост.
Арахангел Михаил
на 05.11.2013 в 15:29:01 #6Miki | 05.11.2013 14:42 Че тук има идиоти, това е ясно, но кой? Те или ние? Знаеше се, че рано или късно до задължителното каране със зимни гуми по чист асфалт и при топло време ще се стигне, защото законодателя винаги е правел и ще прави закони в услуга и осигуряването на печалбите на бизнеса. Това е капитализма! Ако щете! Не знам дали въпросното задължение ще стане реалност тази година, но ако не стане сега, то ще стане най-късно догодина. Безумното каране със запалени фарове на слънчево и светло донесе и носи големи печалби на производителите и търговците на автокрушки и акумулатори. Сега е ред на производителите и търговците на гуми. Властниците печелят и в двата случая, мисля че знаете как. Да не губя време да обяснявам. Е, кой е идиота колега? -------------------------------------- Ти, Мики, и не си ми колега, а си формен идиот! Как може да твърдиш, ч е карането със запалени фарове носело печалби на търговците на акумулатори. Вземи си купи една преоценена стара книжка за 2 лв от площад Славейков, за да научиш как работи автомОбилът ти! Колкото за производителите на крушки - смешен си! Те струват стотинки и не изгарят с години, може и да те надживеят. По-вероятно е корозия да ги унищожи от неработене. А за гумите - никой не те кара да ги слагаш преди снега, умнико. Да си виждал забранителни табели за каране с ремаркета и полуремаркета през проходите пролетно и есенно време? Или през лятото? Поетът е казал: свещена простота! У нас тя май е ежедневна.
Miki
на 05.11.2013 в 14:55:54 #5Кастело Белведере | 05.11.2013 14:35 Ама всички. А не един като е със зимни гуми и спре навреме, другия да се сурка с киломтери и да му се нахлузи. Кел файда, че първият е спазил закона. Много добра пропаганда колега. И всичко написано от Вас е истина. Но при ситуацията описана от вас кой ще е виновен за ПТП-то? Е, и двамата знаем отговора. Ако и наказанията за това бяха адекватни и не бяха избирателни, то въпросния бързо ще намери решение на въпроса. В противен случай зимните гуми ще му излязат с много голяма надценка. Но да принуждаваш със закон, целящ преди всичко създаването на още един начин за принудително бъркане в джоба на хората, това не само е идиотия, а и висш мафиотски цинизъм.
biz boy
на 05.11.2013 в 14:48:08 #4Miki | 05.11.2013 14:42 +1
Miki
на 05.11.2013 в 14:42:31 #3Zalp | 05.11.2013 14:25 Че тук има идиоти, това е ясно, но кой? Те или ние? Знаеше се, че рано или късно до задължителното каране със зимни гуми по чист асфалт и при топло време ще се стигне, защото законодателя винаги е правел и ще прави закони в услуга и осигуряването на печалбите на бизнеса. Това е капитализма! Ако щете! Не знам дали въпросното задължение ще стане реалност тази година, но ако не стане сега, то ще стане най-късно догодина. Безумното каране със запалени фарове на слънчево и светло донесе и носи големи печалби на производителите и търговците на автокрушки и акумулатори. Сега е ред на производителите и търговците на гуми. Властниците печелят и в двата случая, мисля че знаете как. Да не губя време да обяснявам. Е, кой е идиота колега?
Кастело Белведере
на 05.11.2013 в 14:35:03 #2Ама всички. А не един като е със зимни гуми и спре навреме, другия да се сурка с киломтери и да му се нахлузи. Кел файда, че първият е спазил закона.
Кастело Белведере
на 05.11.2013 в 14:32:25 #1Добро предложение. От 15 ноември до 15 март всички задължително със зимни гуми, като в Европа.