За първия месец работа (18 април - 18 май) на телефона на потребителя и чрез формата за он-лайн в Българската агенция по безопасност на храните са приети 594 сигнали и запитвания от граждани. Обработени са 559 от тях, а 35 са в процес на обработка, съобщават от пресцентъра на агенцият, на които се позовава money.bg.

Телефонът стартира на 18 април 2011 г. Само през първите две седмици, за периода 18 - 30 април 2011 г., на телефона са постъпили общо 400 сигнала и запитвания.

Пиковият период на постъпване на сигнали е бил през почивните дни около Великденските празници - 22, 23, 24 и 25 април.

Сигналите за хранителни продукти, хранителни добавки и напитки са преобладаващи - 473 броя, което е близо 96% от общо 495 сигнала. 4% или 22 броя са сигналите с друг предмет - проблеми с бездомни кучета, хуманно отношение към животните, животновъдни обекти, животински пазари и др.

Най-честите сигнали са свързани с некачествени продукти според преценката на потребителя - общо 145 броя. Сигналите за развалени продукти или продукти с необичайно съдържание са 108 броя. 32 обаждания са регистрирани за продукти с изтекъл срок на годност.