Основният проблем при отразяването по време на избори е доколко платеното съдържание е обозначено и доколко обозначаването се разпознава от аудиторията. Тази позиция изрази председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) Георги Лозанов по време на заседанието на Комисията по култура и медии в парламента. Депутатите приеха отчет за дейността на СЕМ за миналата 2014 година.

Ключова е думата избори. Лозанов изтъкна, че новото миналата година било, че по законов ред беше възложено СЕМ, съвместно с Централната избирателна комисия (ЦИК), да прави мониторинг на поведението на медиите по време на избори. Задачата бе резултатите да бъдат база за изводи, които да послужат за подобряване на регламентациите в сферата.

За избирателя е важно да знае дали информацията стига до него на база журналистическа воля и редакционна независимост, или защото някой е платил за нещо, изтъкна Лозанов. В ситуация на избори платените части на съдържанието някак изгубвали тази отчетност. Има необходимост от допълнителни регламентации по линията „платено-неплатено" съдържание и означаване на платеното, според председателя на СЕМ. Лозанов напомни, че зрителят трябва да знае кой и с какъв мотив му говори.

В доклада на СЕМ за миналата година е засегната и темата за цифровизацията. Отразяването на бедствия, наводненията във варненския кв. „Аспарухово", също не са подминати в доклада на съвета.