Шофьорът е карал с над 100 км в час, което е позволено в участъка, където е станал инцидентът на автомагистрала "Тракия". Това съобщи Иван Палейков, инспектор от "Държавна автомобилна инспекция" (ДАИ), цитиран от Plovdiv24.bg.
Toй уточни, че скоростта е установена с тахографски лист.
Палейков обясни, че притеснително това, че е срязана задната лява гума на автобуса, което означава, че тя може да е причина за произшествието.
По-късно транспортният министър Ивайло Московски заяви пред журналисти в Министерски съвет, че се проверяват и транспортната фирма, и фирмата, извършила технически преглед на автобуса. Машината е била проверена на 8 март и е била годна, но тя е стара - на 23 години, посочи той. „Ще анализираме нормативната база, за да се спре това безумие по пътищата", уточни министърът.
Московски каза още, че има счупена греда на автобуса и 15-сантиметров напречен разрез на задната дясна гума. Тахографската шайба е проверена и не е имало превишена скорост. Извършена е почивка по регламент, спазено е правилото автобусът да има двама водачи, обясни той.
„Прави се проверка на документацията между фирмата, от която е нает автобуса и превозвача за взаимоотношенията между тях", добави министърът.
По последна информация фаталният автобус с рег. № А8534АН марка "Мерцедес 0303" е произведен през 1989 г и е преминал за последно технически преглед на 8 март 2011 г. в пункт за годишни технически прегледи „Авто Пако” ООД, следващата дата за преглед е 7 септември 2011 г.
По данни от тахографската шайба автобусът се е движел с позволените 100 км/ч. Водачът, който е управлявал превозното средство, е преминал психологическо изследване на 3 май 2011 г.
Автобусът е катастрофирал след разклона на "Карловско шосе" на магистралата в посока в Бургас, на 2 км път по магистралата. Ударил се е в мантинелата, запалил се е и най-вероятно се е преобърнал, припомни Палейков.
Все още магистралата не е отворена повторно.
flat4o
на 15.06.2011 в 21:02:30 #14Ами ако говорителят на МВР е имал нещо да "говори"? (един от загиналите)
Mike
на 15.06.2011 в 17:21:01 #1315. dabeda | 15.06.2011 16:01 По принцип съм съгласен с теб, само че бъркаш понятията "превишена скорост" и "несъобразена скорост". За превишена скорост могат да те глобят, защото това е нарушение на правилника за движение. За скорост, която не е съобразена с условията на пътя, не могат да те глобят, но често точно тя води до катастрофи. В протоколите на КАТ при ПТП може да пише като причина "несъобразена скорост", но не и превишена (ако пише, то значи и ченгето не прави разлика между двете). Съгласен съм, че високата скорост намалява времето за реакция. Затова е отговорност на шофьора да прецени в условията, в които се намира, ако стане нещо колко време ще му трябва за реакция и да кара със съответната "съобразена" скорост. Тя може да е много под разрешената скорост в участъка, а при добри условия може и да е над нея. Ако пътя е заледен, кво ме ебе, че е разрешено да карам с 80 или 100 -- ще карам с колкото преценя за безопасно. Ако виждам, че има крави на нивата до пътя, дори при перфектни условия ще намаля и не ми пука колко е ограничението. С каква скорост е безопасно да се кара зависи от десетки фактори, които понякога се менят за минути и секунди. Затова няма как всичко да се опише в правилника. Безопасното каране е ОТГОВОРНОТО каране, а не БАВНОТО каране. Просто в България понятието "отговорност" е чуждо на 95% от населението (не само на пътя, във всички сфери е така), поради което много често се кара безотговорно бързо. Но проблемът тука е в шофьора, а не в самата скорост.
dabeda
на 15.06.2011 в 17:01:52 #12Mike, скоростта Е един от факторите за настъпване на ПТП по много възможни причини ! При много ПТП точно превишената скорост е посочена в протоколите. Можеш да отидеш и да си оспорваш много решения с голословните си твърдения - но с това нищо не променяш. Да, в много държави разрешаван на автобусите по-висока скорост. Но законът в България е пригоден към българските условия. А те са в 2 аспекта : 1. Остарял автопарк. 2. Лоши пътища. Удар в мантинелата, преобръщане, запалване, много жертви при евентуално произшествие - всичко това се допринася от високата скорост. Всеки водач има време за реакция, скоростта намалява времето в което водача може да реагира - това е факт !
Jo arbaleta
на 15.06.2011 в 14:49:44 #11Mike е прав. Скоростта е помогнала да загинат повече хора. Но причината за самата катастрофа трябва да е друга.
Mike
на 15.06.2011 в 14:43:19 #10До всички, които непрестанно бучат за превишената скорост: Ако автобусът е карал с над 100 км/ч това може да е формално нарушение на правилника, но не е причина за катастрофата. Един технически изряден рейс по магистрала няма проблем да кара безопасно с поне 120-130. Естествено ако движението го позволява, но предполагам че в 1 през нощта не е било мега натоварено. В много други държави ограничението за автобуси и тирове по магистралите е 120 или 130 и пак стават много по-малки катастрофи. Високата скорост може да увеличи силно пораженията АКО стане катастрофа, но рядко самата скорост е ПРИЧИНА за катастрофата. Почти винаги е невнимаване, заспиване, технически дефект, несъобразяване с обстановката (движение, дъжд, сняг, пясък на пъта и т.н.) или просто "каране като ненормален". За пояснение: човек може и с 50 да кара като ненормален, и със 150 да кара безопасно.
чикийката
на 15.06.2011 в 14:08:54 #9Лайняната англия в действие...английски боклуци. http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=928677
mind
на 15.06.2011 в 12:52:15 #84. HydroPower | 15.06.2011 11:14 За съжаление не са виновни само шофьорите. Собствениците на транспортните фирми ги принуждават да спазват невъзможен за изпълнение график ако спазваш правилата за движение. И всичко това е за да покажат на клиентите колко по-бързо от влаковете могат да стигнат от точка А до точка Б. Също така често шофьорите карат без почивка много над разрешените часове.
gil
на 15.06.2011 в 12:29:11 #7Искам сега олигофрена биби тиквата да се изтъпанчи и да изтепа някое изказване, как това не е допустимо и трябва да се провери и кви са тия фалирали фирми и т.н. в неговия стил на селтак, просто да се изложи като кифладжия за пореден път. Наред с дебилите от кат даи и кво ли не. Иначе ми е кеф за Ал. Петровата фирма, нека да ги одерат до дъно. А ако стане поредната бг идиотска ситуация като със Стаффиски, направо препоръчвам на роднините да се информират, как става номера със съда в Страсбург.
ТеНеТеМе
на 15.06.2011 в 12:17:24 #6С над 100, което е разрешено? Ама колко над 100? То и 200 е над 100 , ама не е разрешено.
Borneo
на 15.06.2011 в 12:15:32 #5. Пътниците в него са застраховани в застрахователната фирма на Алексей Петров-Трактора „Лев Инс“, което може да доведе до фалита й, поради многото жертви и ранени. ------------------------------------------------- Забавя, но не забравя
HydroPower
на 15.06.2011 в 12:14:15 #4Бог да прости загиналите. Съболезнования на техните близки и приятели. Тази фирма Ентуртранс за мен лично е много много съмнителна. Наложи ми се да пътувам с тях веднъж и уж имаха "редовна линия" София-Бургас в 18.00 а се оказа че въпросният ден "нямало да има курс защото няма ДОСТАТЪЧНО пътници"....като преди това се бях обадил и ми бе съобщено, че линия е редовна и "всеки ден автобуса пътува до Бургас".Подобно нещо ми се случи и с Юнион Ивкони /там пък искаха да ме оставят на 3км от гр.Чирпан/. Относно катастрофата: За мен лично половината автобусни шофьори са за разстрел...Карат като ненормални и рискуват не само живота на пътниците...ами и на другите участници в движението... На двупосочни пътища карат с над 100км/ч (мен лично са ме задминавали автобуси по пътя Ст.Загоа-Бургас).... Да не говорим, че съм чувал за курс от Черноморец до София, който се взима за 4 часа!!! Сами сметнете средната скорост. Така че проверки, глоби, затвор и бой по манерката.....най-вече последното. Мир на праха им !
Avenger_
на 15.06.2011 в 12:13:31 #3dabeda
!
на 15.06.2011 в 11:54:37 #215.06.2011 10:01 9 станаха жертвите на АМ „Тракия” в автобус на Ентуртранс-90 Преди малко почина говорителят на Областната дирекция на вътрешните работи в Стара Загора Йонка Димитрова, която беше сред тежко пострадалите при катастрофата на АМ "Тракия". Така жертвите стават 9. Инцидентът е станал около 1 часа на 126-я км., в платното в посока Бургас. От мястото на катастрофата на автомагистрала „Тракия“, нашият репортер Моника Гаджанова съобщи, че автобусът „Мерцедес”, който се движел по маршрут София – Бургас, не е на фирма „Бургас Тур – 90”, както беше първоначално съобщено, а на Ентуртранс-90. Пътниците в него са застраховани в застрахователната фирма на Алексей Петров-Трактора „Лев Инс“, което може да доведе до фалита й, поради многото жертви и ранени. Автобусът се е преобърнал и запалил. Предстои установяването на самоличността на другите загиналите. Причините за тежката катастрофа се изясняват. Движението по АМ „Тракия“ е възстановено и в двете посоки. (тв7.бг)
dabeda
на 15.06.2011 в 11:54:12 #1Да бе ! Кой е тоз от ДАИ дето се е изказал "компетентно" ??? 1. В този участук е позволено движение със 130 км/ч - но НЕ и за автобуси ! За тях ограночението е 100 ! 2. Какво е правил този автобус в лявата лента ? Много простата логика : за да се удари в мантинелата той е бил в лявата лента !!! 3. Гумите от лявата страна - дори задните, могат да бъдат срязани при удара от самата мантинела ! 4. Задна гума, и да се пръсне, не може да заварти дори кола. А автобус - абсурд. Тоъ е много по-дълъг от кола. А да не говорим, че автобуса отзад е с двойна гума. Така чеее.... Тва твърдение е явно нелепо !