Шофьорът е карал с над 100 км в час, което е позволено в участъка, където е станал инцидентът на автомагистрала "Тракия". Това съобщи Иван Палейков, инспектор от "Държавна автомобилна инспекция" (ДАИ), цитиран от Plovdiv24.bg.

Toй уточни, че скоростта е установена с тахографски лист.

Палейков обясни, че притеснително това, че е срязана задната лява гума на автобуса, което означава, че тя може да е причина за произшествието.

По-късно транспортният министър Ивайло Московски заяви пред журналисти в Министерски съвет, че се проверяват и транспортната фирма, и фирмата, извършила технически преглед на автобуса. Машината е била проверена на 8 март и е била годна, но тя е стара - на 23 години, посочи той. „Ще анализираме нормативната база, за да се спре това безумие по пътищата", уточни министърът.

Московски каза още, че има счупена греда на автобуса и 15-сантиметров напречен разрез на задната дясна гума. Тахографската шайба е проверена и не е имало превишена скорост. Извършена е почивка по регламент, спазено е правилото автобусът да има двама водачи, обясни той.

„Прави се проверка на документацията между фирмата, от която е нает автобуса и превозвача за взаимоотношенията между тях", добави министърът.

По последна информация фаталният автобус с рег. № А8534АН марка "Мерцедес 0303" е произведен през 1989 г и е преминал за последно технически преглед на 8 март 2011 г. в пункт за годишни технически прегледи „Авто Пако” ООД, следващата дата за преглед е 7 септември 2011 г.

По данни от тахографската шайба автобусът се е движел с позволените 100 км/ч. Водачът, който е управлявал превозното средство, е преминал психологическо изследване на 3 май 2011 г.

Автобусът е катастрофирал след разклона на "Карловско шосе" на магистралата в посока в Бургас, на 2 км път по магистралата. Ударил се е в мантинелата, запалил се е и най-вероятно се е преобърнал, припомни Палейков.

Все още магистралата не е отворена повторно.