Взрив в небето е забелязал пилот на испански самолет, който е изпълнявал полет на 1 юни на Атлантическия океан.

Светлината като от взрив е забелязана в района, където се установи, че е катастрофирал френският самолет А- 330 на авиокомпания Air France и бяха намерени останки от машината.

Испанският самолет на компанията Air Comet е изпълнявал полет Лима - Мадрид също на 1 юни.
По думите на пилота той е забелязал „мощно избухване на бяла светлина над Атлантическия океан".

Пилотът е представил подробен отчет в дирекцията на своята авиокомпания, който е предаден на Air France и на Генералното управление на гражданската авиация в Испания.

В него се казва още, че силната и интензивна светлина се е движела по наклонена и вертикална траектория, като по едно време се е разделила на 6 фрагмента.
Вторият пилот също е забелязал този феномен, както и един от пасажерите.

Испанският Еl Mumdo посочва, че тези свидетелства говорят преди всичко за взрив на борда на френския самолет - версия, която до този момент повече експерти изключваха.

По думите на един от членовете на комисията, която беше формирана за разследване на случая, една от тезите е, че самолетът се е разделил на части още във въздуха.

Според основната и официална до този момент версия лайнерът попада на изключително лоши метеорологични условияи вследствие на силната турбуленция електрическата система излиза от строя. Не се изключва и вероятността гръмотевица да е причинила трагичната катастрофа.

На този етап версията за атентат беше изключена с аргумента, че откритото петно от гориво с диаметър от 20 км по повърхността на океана свидетелства, че във въздуха взрив не е имало.

Един от членовете на комисията, посочва обаче пред АП, че напълно е възможно самолетът да се е разделил на части още във въздуха.

Френският пилот е подал сигнал, че навлиза в изключително трудни условия. Данни от сателити показват, че скоростта на насрещния вятър в зоната е достигала 160 километра в час.

Десет минути след това била пратена серия от съобщения, според които автопилотът е бил изключен, а компютърната система е минала на алтернативно захранване.

Последвали много съобщения за повреди, по-специално в устройство за навигация, а накрая - за понижено налягане в кабината.

Последното автоматично съобщение от самолета на Air France е получено в 11.14 - за пълен отказ на електрическите системи и разхерметизиране на салона.

Тогава се смята, че вече самолетът е падал към океана и че е възможно той да се е разпаднал на части на височина от няколко хиляди метра.

Причина за катастрофата може да е обледеняване - в облаците има парченца лед и понякога за две-три секунди по самолета полепват близо шест тона лед.

Американският институт за изследвания на океана посочва, че дълбочината на морското дъно в тази част на океана е от 3000 до 7 500 метра. Според оценката на бразилските експерти дълбочината е от 2000 до 3000 метра.

Според очакванията на специалистите шансът да се намерят черните кутии на самолета, които съхраняват най-ценната информация, са изключително малко.
Те се намират на дъното на океана заедно с останките от разбилата се машина.