С определения нов бюджет и намаляването на субсидията за БДЖ с 40 млн. лв. ще сме принудени да съкратим 1500-2000 железничари, както и 220 влака.
Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски по време на изслушване в ресорната парламентарна комисия.
Парите, които се отпускат, са с 40 млн. лв по-малко, те ще останат в БДЖ, но ще бъдат заделени за плащания на заемите, които БДЖ има и са около 600 млн. лв.
Московски заяви още, че ще покани синдикатите на разговори, за да се намери изход от ситуацията и да бъдат обсъдени възможните алтернативни начини за намаляване на разходите. Разговори със синдикатите са задължителни, защото в момента е сключен колективен трудов договор, който не дава възможност на ръководството на БДЖ да уволнява служители едностранно.
Ако бъдат съкратени тези 220 влакве, това означава, че разписанието на БДЖ ще се свие с една трета.
Московски помоли парламентарната комисия за съдействие да не се стига до този вариант, като това би означавало да се окаже натиск върху финансовото министерство да се отпуснат повече средства.
Така или иначе финансовото състояние на железниците е тежко. В момента БДЖ "Товарни превози" е с дългове от повече от 110 млн. лв. и това ме кара да мисля, че ще е трудно да го продадем, допълни Московски пред депутатите.
Това е край на железниците. Така председателят на Съюза на българските железничари Петър Бунев коментира пред Money.bg намерението да бъдат съкратени 1500 души и 220 влака в БДЖ. Ние все пак се надяваме, че тези 40 млн. лв ще бъдат намерени между първо и второ четене, каза още синдикалистът. Изпратили сме писмо по тази тема до всички парламентарни комисии и групи.
Железничарите утре по план ще вземат участие в планирания протест на КНСБ против новия бюджет, допълни Бунев.
Той бе категоричен, че ако от януари започнат да се връчват уведомленията за уволнения, ще бъде организиран масов протест на железничарите.
Силен Българин
на 11.12.2014 в 03:26:21 #9dimitars | 11.12.2014 01:33 Прав си, бил съм заблуден (при това от германец) че DB e купена от Arriva и след това правителството е престанало да я субсидира. Всъщност е станало обратното. След сливането на DB с Arriva в Германия са разрешени автобусните превози и сега германците се радват на евтин автобусен транспорт.
dimitars
на 11.12.2014 в 01:33:40 #8Не съм чул да са приватизирали Дойче бан.А по сведения от миналата година,последните имат 20 милиарда евро дълг и хич не им пука.
Силен Българин
на 10.12.2014 в 23:20:54 #7Железниците трябва да се приватизират. В Германия например, докато железниците бяха държавни цицаха пари от държавата, пък на всичко отгоре имаха привилегията да са монополисти - бяха забранени междуградските автобуси с пътници. Сега, когато железниците са частни са си добре, а има и евтини автобусни превози.
Xa-x@v
на 10.12.2014 в 21:24:02 #6Навсякъде железниците са на гърба на държавата,но не са ги оставили да умират,но тука в България не е така.Не спряха на етапи да затриват всичко по пътя си кретените.
mocipako
на 10.12.2014 в 20:19:27 #5Ясно накъде бие Московски. Иска роднините му да демонтира и да предадат релсите и контактната мрежа на вторични суровини. :-) Сетне по програма транспорт за 2084 г. да отпуснат предсрочно 50 млрд. евро за нови тренове на магнитни възглавници и заедно с Боко да си делнат кинтарите :-)
steel
на 10.12.2014 в 18:47:34 #4'Anti` komunistite tova mogat. Likvidacia I skrap, gledahme go veche . Sledvat europeiski infrastrukturni proekti s miliardi za kradene
Юлиан-3
на 10.12.2014 в 18:30:38 #3Московски е гробарят на БДЖ...по старата схема...първо закриха транспортната полиция, после ще фалират и продадат превозвачите и докато се усетим ще има две -три линии предимно от западната и северна граница за еврокоридорите, частни тиквени превозвачи и милиарди откраднати от скрап и имоти....БДЖ е последното неоглозгано държавно кокалче...
dimitars
на 10.12.2014 в 18:29:37 #2В Австрия така нареченото БДЖ /или АДЖ-превоз на пътници/ е с 5 миларда /не е грешка/ евро държавни субсидии на година.Ако питате мангото Московски, то мое без персонал да се бачка.Да,да,ама не!Вече има наводнени тягови подстанции /модерни и необслужваеми/.Чакайте да спират още влакове заради икономиите на пари от заплатии на персонал.
hellwitch
на 10.12.2014 в 17:29:34 #1Крайно време е да го разтурят БДЖ. Тези хиляди служители най-общо се занимават с това как да откраднат нещо - я нафта, я нещо дриго. В Австрия сходния по размер държавен ЖП превозвач има 600 души персонал срещи над 5000 хил в БДЖ.