Две трети от родителите в София казват, че не ходят в училището, в което учи детето им, освен ако не са специално повикани.

Това показват данните от проучване на институт „Отворено общество" в 57 учебни заведения в столицата.

Още над 16% заявяват, че са се интересували от обучението на детето си 1-2 пъти, съобщи БНР.

7 от 8 анкетирани ученици в столичните училища определят като цяло избора си на учебно заведение като сполучлив. Над 90 на сто от родителите споделят същото мнение.

В същото време близо 40% от учениците заявяват, че ако имат възможност не биха влизали в часовете на повече от половината си преподаватели. Въпреки, че почти всички от анкетираните родители харесват училището на детето си, делът на тези, които споделят, че са му били необходими частни уроци достига две трети.

Според проучването водещият мотив за напускане на учебното заведение за директорите и учителите е заплащането, а за учениците е качеството на образованието. Данните сочат още, че училището се възприема като приятно място от 80% от учениците.

60 на сто го възприемат и като продуктивно, а едва 30 на сто смятат, че учебното заведение, което са избрали, ще им даде добра подготовка за реалния живот.

Приключващата учебна година почти всеки четвърти учител определя като успешна за реформите в образователната сфера.