Лидерите да се срещат с избирателите от врата на врата. Този съвет отправи към червените Кристиян Скарф, мениджър на кампанията на социалдемократите в Швеция на парламентарните избори през 2014 г. по време на семинар на столетницата във Варна.

Интернет и социалните мрежи все повече навлизат в политиката и стават средство в битката на политиците за все повече гласове. Срещата очи в очи с гласоподавателите обаче не трябва да се пренебрегва и двата метода на набиране на гласове трябва да вървят паралелно, според Скарф.

В Швеция например е имало различни послания за отделните таргет групи. Работата с целеви групи може да бъде много сложна или много простичка, според него. Важното при подобен подход, по мнението му, е посланието да се адаптира към конкретната таргет група. Сред модерните начини на комуникация с избирателите са например мобилните приложения. Чрез тях даден кандидат може да изпраща послание до гласоподавателите, които са приели приложението, да им се изпраща информация за кандидата. Все повече партии се насочват към кампании в социалните мрежи и все по-малко се акцентира на постерите и плакатите.

Съветът на Кристиян Скарф е политиците в хода на кампанията да изпращат по-ясни послания и да не се говори за твърде много неща. Защо глобалната мрежа се оказва благодатно поле за политиците ни- изследване показва, че за да се привлече един избирател са нужни почти 200 телефонни разговора.

Това отнема време. Средно между 2-3 часа хората прекарват във Fecebook.