На 15-ия ден от стачката в БДЖ синдикатите започнаха да нападат персонално изпълнителен директор на Холдинг БДЖ ЕАД Йордан Недев като му задават неудобни въпроси.

Стачните комитети и ръководства на КТ "Подкрепа" и КНСБ в БДЖ настояват той да обяви публично какви консултантски договори е подписал с БДЖ чрез фирмата си "ММД СКЕЙЛ" ООД или други фирми, колко десетки хиляди лева е получил от "фалиралото" БДЖ и все още ли е представител на фирма за консултантски услуги.

Структирите на двата синдиката настояват за незабавна оставка на Владимир Владимиров - председател на УС и Йордан Недев - изпълнителен директор на Холдинг БДЖ ЕАД.

Според КТ "Подкрепа" и КНСБ има явно нежелание от страна на ръководството да бъдат изпълнени поетите от министър Московски ангажименти.

Вече 15-ти ден българските железничари ефективно стачкуват в защита на работните си места и доходи. Вместо декларираната от министър Ивайло Московски воля за отговорни преговори, с цел постигане на споразумение между страните и разрешаване на възникналия индустриален конфликт, сме свидетели на постоянно променящи се позиции от страна на ръководството на БДЖ и ДП "НКЖИ" в лицето на Йордан Недев, Владимир Владимиров и Милчо Ламбрев, заявяват в декларация синдикатите.

Според тях непрекъснато се извършва манипулация на общественото мнение за социалните придобивки на железничарите и се отстоява позицията те да бъдат орязани.

Парадоксално е, че дори в хода на преговорите, внесени от тях предложения веднага се оттеглят, щом представителите на железничарите ги приемат, заявяват от КТ „Подкрепа" и КНСБ.

В тази връзка структурите на двата синдиката в БДЖ заявяват категоричната си позиция да бъдат изпълнени поетите ангажименти от министър Ивайло Московски, а именно: да бъдат запазени параметрите на заплати и социални плащания, залегнали в КТД от 2009 г. да важат до 1 юни 2012 г. и да бъде разработена бонусна система съвместно между синдикати и мениджърски екип.

И днешните преговори между ръководството на БДЖ и синдикатите завършиха без споразумение. Профсъюзите не се съгласиха с предложенията, направените вчера от мениджърския екип на дружеството.

Синдикатите показаха и списък, според който освен предвидените 138 влака БДЖ ще спрат още 166 за периода от 14 декември до 5 януари, за да не трупат по-големи загуби по време на стачката, което синдикатите определиха като „локаут".