Ако смятате, че опериращите на самоходно зенитно-ракетен комплекс земя-въздух „Бук" (SA-11) ясно могат да видят въздушното пространство над тяхната машина, вие грешите, отбелязва се в статия на theaviationist във връзка със сваления над Източна Украйна пътнически самолет.
Каченото видео показва как изглежда вътре в самоходната ракетна установка и нейното управление. Също какво е да бъде човек зад радарния екран на такава бойна техника.
„Бук" или в зависимост от класа, познат като SA-11 или SA-17, e самоходен ракетен комплекс със среден обсег на действие. Клас 9K37 "Бук" (SA-11) например може да поразява цели във въздуха на височина до 14000 m и с обсег на действие 3-24 km при скорост на ракетата ( с около 70-килограмова бойна глава) от близо 3 хиляди километра в часа. По-новата версия, съответно от 1995 година (9K37M1 "Бук-SAR"), поразява цели с таван до 25000 m.
Комплексът използва полуактивна радарна система за насочване: ракетата следи сигнала, излъчван от земния радар и отразява целта и точките си към нея.
Трудната част обаче е различаването на мишената дали е приятелска или вражеска. Старият екран на радарната система не помага да се различи военно-товарен самолет от пътнически, тъй като двата самолета се появяват на радара като светли точки.
Но съветските противовъздушни комплекси като „Бук" са оборудвани със системи, които идентифицират дали обектът е приятел или враг. Това означава, че те могат да разберат, ако системата прихваща цивилен самолет. При добре подготвени оператори те ще могат да различат между украински транспортен самолет и голям пътнически лайнер. Ако не, те просто ще стрелят.
В деня на инцидента руски представител каза, че самият комплекс е от четири машини, включително два радара. Преди месец американският генерал Филип Брийдлав заяви, че руските военни обучават сепаратисти да работят с подобни комплекси като „Бук" в Западна Русия.
До сега се смяташе, че сепаратистите са използвали преносими зенитно-ракетни комплекси, но преди няколко седмици излезе информация, че украински военно-транспортен самолет АН-30 е бил свален над Източна Украйна, докато е летял на около 7-8 километра, което с преносим комплекс е почти невъзможно.
Припомняме, в четвъртък падна пътнически самолет Boeing 777 на малайзийските авиолинии с 298 души на борда. Самолетът бе с полет Амстердам Куала Лумпур.
Пища Хуфнагел
на 21.07.2014 в 16:18:31 #11dimosina | 21.07.2014 15:12 Не го „махнаха“, Украйна сама се съгласи да го снеме от въоръжение в замяна на гарантирана териториална цялост от страна на Русия. Видяхме колко струват договорите с Русия (по Бисмарк). Ако украинците не бяха раздигнали ракетите, сега Хуйло щеше да си смуче пръстчето в Кремъл, а не да се прави на мъж. Но нищо де, те чертежите на „Войводата“ са си в „ЮжМаш“.
Отверката
на 21.07.2014 в 16:10:22 #10Пояснявам: "НРЗ" - наземен радио запитвач.
Пища Хуфнагел
на 21.07.2014 в 16:09:27 #9Anthony | 21.07.2014 14:55 Абе аз като гледам тая ракета е бая голяма, ако сепаратистите са свалили МХ17 как така: 1. никой не е видял ракетата -- says who? 2. никой не намери останките на ракетата -- says who? 3. няма спътникови снимки -- says who? 4. никой не засече радара на Бук-а (но пък затова се засече един украински радар по рано същия ден) -- Ама имало ли е радар? Says who? Нали установките могат да изстрелват ракети и без поддържащ радар, ползвайки своя собствен, който показва самолетите като точки, без обозначения, без нищо? 5. как така четири големи машини с ракети и радари си минават насам натам и никой пез границата -- виж 4 6. ако са знаели преди 17-ти юли че бунтовниците имат Бук, а най простия Бук стреля до 14 километра, защо не е затворено въздушмното пространство за пътнически самолети? -- Кои ако са знаели? Кои да затворят въздушното пространство? Тия, които знаят за оръжията и ония, дето имат правомощия да затворят въздушното пространство, едни и същи ли са? 7. Защо Киев не дава записите от разговорите на МХ17 с контролната кула? -- says who? 8. Защо веднага подновиха сраженията и не дават да се направи разследване и да се изследва черната кутия? -- Черната кутия отдавна е в Москва. Районът на падането на останките е под контрола на терористите. Чия грижа е запазването му непокътнат, според теб? Може би моя? Айде един бонус-въпрос от мен: КАК ТАКА беше свален самолет, в който не пътува нито един руснак и нито един китаец? Някой има ли представа колко трудно е да намериш подобен самолет по това време на годината и в тази част на света? Впрочем истината вече започна да излиза наяве - Сорос е поръчал свалянето на самолета и след последвалото сриване на акциите на авиокомпанията на борсата той е изкупил контролния пакет за жълти стотинки. Очаква се до два месеца да ги продаде с печалба от порядъка на 150%. Нали така бе, путиноиди?
Отверката
на 21.07.2014 в 16:08:25 #8До авторите на статията - простотия на квадрат. Вие за НРЗ да сте чували ??? По Вашата логика, при една реална бойна обстановка, т.е. война и налета на вражеската авиация е от 50-60 самолета, които ги посрещат още толкова наши - отдолу ЗРК свалят както им дойде. Няма наши няма врагове??? Така ли ?
Vroom
на 21.07.2014 в 16:03:10 #7Някои от коментаторите се гаврят цинично с трагедията на хората и това малко ми прилича на онзи изрод от БСП дето "Поемаше вината с мезетата"... Само че, така се трупа кофти Карма, не мислите ли?
Anthony
на 21.07.2014 в 15:55:17 #6Абе аз като гледам тая ракета е бая голяма, ако сепаратистите са свалили МХ17 как така: 1. никой не е видял ракетата 2. никой не намери останките на ракетата 3. няма спътникови снимки 4. никой не засече радара на Бук-а (но пък затова се засече един украински радар по рано същия ден) 5. как така четири големи машини с ракети и радари си минават насам натам и никой пез границата 6. ако са знаели преди 17-ти юли че бунтовниците имат Бук, а най простия Бук стреля до 14 километра, защо не е затворено въздушмното пространство за пътнически самолети? 7. Защо Киев не дава записите от разговорите на МХ17 с контролната кула? 8. Защо веднага подновиха сраженията и не дават да се направи разследване и да се изследва черната кутия? И т.н., аз съм на мнение че нищо което хунтата в Киев твърди няма повече стойност от евтина пропаганда. Дори не вярвам че е 100% сугурно че самолета е свален с Бук а не от някой украински изтребител. А после да са съчинили заедно с колегите на Сноуден историята за Бук-а, постовете в Туитер и т.н.
DrM
на 21.07.2014 в 14:59:14 #5Щом ционягите го кажат - после иди разправяй, че нямаш сестра.
Пантю
на 21.07.2014 в 14:47:43 #4Евалата, на американската пропагандна машина! Още веднъж показаха на света, че няма значение какво точно се е случило! Важното е те какво искат да се чуе за дадено събитие и то се чува! Вече цяла седмица световните осведомителни агенции, между които няма нито една руска, ни внушават, че руски сепаратисти са свалили аероплана! Иди после казвай, че е нещо друго, дори и да се докаже категорично. Световните медийни аудитории, получиха нова мощна доза русофобия! Няма оправяне! Така ще е, докато се самонавият в САЩ и НАТО, че Русия трябва да бъде демократизирана, както бе демократизиран Ирак, примерно, или Афганистан! Пък, после ще е лесно!
ves4o
на 21.07.2014 в 14:41:19 #3"Украинските сили са прекъснали оръжейните доставки за сепаратистите" http://www.focus-news.net/news/2014/07/21/1945905/ukrainskite-sili-sa-prekasnali-orazheynite-dostavki-za-separatistite.html
posredstven
на 21.07.2014 в 14:21:37 #2добре че не чета само нюз.бг , иначе да бях станал един от поредните дебили с които света е пълен , че дори и нюз-а Опитите за пропаганда са доста жалки, но от жалки хора друго не може да се очаква
DrM
на 21.07.2014 в 14:16:48 #1Независимото ционистко разследване започна минути преди свалянето на самолета.