Около 30 000 потребители са участвали в изследването на Nielsen Online за демографския и поведенческия профил на потребителите през последните две седмици.
Около 2/3 от тях са работещи, а около 1/3 са ученици и студенти.

Около 1500 от попълнилите анкетата са хора със свободни професии - лекари, адвокати, консултанти, а други 1500 - собственици на фирми и работодатели.
Около 2000 са мениджърите на високо и средно равнище.

Задачите на изследването са постигане на по-добро разбиране на интернет аудиторията и нейното поведение, както и сегментация на потребителите за целите на медия планирането и за оптимизация на интернет продуктите.

Изследването покрива аудиторията на 150 български сайта на 13 водещи медийни групи, между които и Web Media Group.

Резултатите разкриват, че аудиторията на изследваните сайтове е предимно в градовете, като около 34% от всички живеят в София, около 9% - в Пловдив, други 8% - във Варна.
Потребителите са по равно мъже и жени и около 60 % от всички са на възраст между 18 и 35 години.
Почти три пъти по-висок от средния за населението на страната е делът на хората с високо образование (бакалавър, магистър и доктор). Около 22 % от работещите имат личен месечен доход над 1000 лева.

Профилът на потребителите е различен за различните категории сайтове според съдържанието им.

Ако сайтовете с информация за текущите събития и глобалните новини, както и сайтовете за кариерно развитие се посещават по равно от мъже и жени, то сайтовете за бизнес и финансови новини, както и сайтовете за автомобили са преобладаващо „мъжки" сайтове.

Обратно, сайтовете за семейството и лайфстайла могат без съмнение да бъдат определени като „женски" - над 85 % от посетителите на сайтове за красота и за отглеждане на деца и около 75 % от посетителите на сайтове, свързани с храна, диети и готвене, са жени.

Над 60 % от всички, интересуващи се от бизнес и финансови новини, са хора с високо образование.
Докато от перспективите за работа и кариера се интересуват почти по равно както потребители с високо образование, така и потребители със средно и по-ниско образование.
Сред интересуващите се от информация и новини за стила на живот и родителството също се наблюдава „паритет" между двете образователни равнища.

4-ма от всеки 5 потребители на интернет най-малко веднъж на ден прекарват времето си в мрежата в занимание чрез най-малко една от следните пет дейности:

  • Търсят информация през търсачки - за работа, за училище, за продукти и услуги, за покупки, за развлечение,
  • Четат и пишат съобщения и/или изпращат и получават документи през  електронната си поща,
  • Обменят мисли с приятели и познати по Skype, ICQ, други месинджъри и чат,
  • Осведомяват се за събитията от деня през новинарските сайтове,
  • Свалят музика, филми, софтуерни продукти.

Следват по популярност лайфстайл сайтовете и онлайн списанията, сайтовете за запознанства, за нови технологии и комуникации, за автомобили.
А един от всеки трима посещава поне веднъж месечно сайт за работа и кариера, сочи изследването на Nielsen Online.

Първата вълна на изследването продължава.
Анкетата се състои от 19 въпроса за демографския профил и поведението на потребителите в интернет, която се попълва за около 5-6 минути.
През следващата седмица ще бъдат изготвени класациите на сайтовете за месец април.

От 1-ви май два нови сайта добави към единното измерване на аудиторията Санома Блясък България - Moetodete.bg и NationalGeographic.bg.
Един нов сайт добави Дарик Уеб - Zar.bg.
Нов сайт добави Икономедиа - nww.idg.bg (NetworkWorld). А бТВ, новият участник в метриката, включи седем свои марки - Btv.bg, Musicidol.btv.bg, Fort.btv.bg, Mama.btv.bg, Hlape.btv.bg, Slavishow.btv.bg и Ogledala.btv.bg.