Около 30 000 потребители са участвали в изследването на Nielsen Online за демографския и поведенческия профил на потребителите през последните две седмици.
Около 2/3 от тях са работещи, а около 1/3 са ученици и студенти.
Около 1500 от попълнилите анкетата са хора със свободни професии - лекари, адвокати, консултанти, а други 1500 - собственици на фирми и работодатели.
Около 2000 са мениджърите на високо и средно равнище.
Задачите на изследването са постигане на по-добро разбиране на интернет аудиторията и нейното поведение, както и сегментация на потребителите за целите на медия планирането и за оптимизация на интернет продуктите.
Изследването покрива аудиторията на 150 български сайта на 13 водещи медийни групи, между които и Web Media Group.
Резултатите разкриват, че аудиторията на изследваните сайтове е предимно в градовете, като около 34% от всички живеят в София, около 9% - в Пловдив, други 8% - във Варна.
Потребителите са по равно мъже и жени и около 60 % от всички са на възраст между 18 и 35 години.
Почти три пъти по-висок от средния за населението на страната е делът на хората с високо образование (бакалавър, магистър и доктор). Около 22 % от работещите имат личен месечен доход над 1000 лева.
Профилът на потребителите е различен за различните категории сайтове според съдържанието им.
Ако сайтовете с информация за текущите събития и глобалните новини, както и сайтовете за кариерно развитие се посещават по равно от мъже и жени, то сайтовете за бизнес и финансови новини, както и сайтовете за автомобили са преобладаващо „мъжки" сайтове.
Обратно, сайтовете за семейството и лайфстайла могат без съмнение да бъдат определени като „женски" - над 85 % от посетителите на сайтове за красота и за отглеждане на деца и около 75 % от посетителите на сайтове, свързани с храна, диети и готвене, са жени.
Над 60 % от всички, интересуващи се от бизнес и финансови новини, са хора с високо образование.
Докато от перспективите за работа и кариера се интересуват почти по равно както потребители с високо образование, така и потребители със средно и по-ниско образование.
Сред интересуващите се от информация и новини за стила на живот и родителството също се наблюдава „паритет" между двете образователни равнища.
4-ма от всеки 5 потребители на интернет най-малко веднъж на ден прекарват времето си в мрежата в занимание чрез най-малко една от следните пет дейности:
- Търсят информация през търсачки - за работа, за училище, за продукти и услуги, за покупки, за развлечение,
- Четат и пишат съобщения и/или изпращат и получават документи през електронната си поща,
- Обменят мисли с приятели и познати по Skype, ICQ, други месинджъри и чат,
- Осведомяват се за събитията от деня през новинарските сайтове,
- Свалят музика, филми, софтуерни продукти.
Следват по популярност лайфстайл сайтовете и онлайн списанията, сайтовете за запознанства, за нови технологии и комуникации, за автомобили.
А един от всеки трима посещава поне веднъж месечно сайт за работа и кариера, сочи изследването на Nielsen Online.
Първата вълна на изследването продължава.
Анкетата се състои от 19 въпроса за демографския профил и поведението на потребителите в интернет, която се попълва за около 5-6 минути.
През следващата седмица ще бъдат изготвени класациите на сайтовете за месец април.
От 1-ви май два нови сайта добави към единното измерване на аудиторията Санома Блясък България - Moetodete.bg и NationalGeographic.bg.
Един нов сайт добави Дарик Уеб - Zar.bg.
Нов сайт добави Икономедиа - nww.idg.bg (NetworkWorld). А бТВ, новият участник в метриката, включи седем свои марки - Btv.bg, Musicidol.btv.bg, Fort.btv.bg, Mama.btv.bg, Hlape.btv.bg, Slavishow.btv.bg и Ogledala.btv.bg.
Ignis Sanat
на 11.05.2008 в 08:41:57 #4правих две анкети/изследвания на нилсен и съм малко разочарован, доста тъпи и недостатъчно точни въпроси и възможни отговори
zigzag
на 10.05.2008 в 23:02:47 #31000лв за провинцията може да са много, обаче в софия може и да не ти стигнат. (ако си съвестен гражданин... ) Ето пример: нямаш пари за апартамент ( отде 75 000 евро?!) и си на квартира - около 250-400 лв. Ток, парно, вода - поне 200 лв , кабелна, интернет, дрехи - 100лв , транспорт..... и тн и тн. Въобще не е са толкова много, но като за "средна класа" почти стигат
No_Name
на 10.05.2008 в 17:22:48 #2Да, аз. При 12 часа висене в офиса пред компютър, по някое време ти се приисква малко разнообразие и чат пат преглеждаш любимото ти онлайн списание или когато се прибереш вечер изморен и искаш да си починеш малко...Не знам, аз поне съм така - пристрастена към компютрите май
Sonic
на 10.05.2008 в 17:07:21 #1Около 22 % от работещите имат личен месечен доход над 1000 лева. кои са тия , щото аз не познавам нито един такъв, на които да му пука за саитовете. .... явно някои си е измислял нещо пак ...